Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada veröffentlicht Jerry Goldsmiths & Morton Stevens MASADA (2-CD)


Empfohlene Beiträge

Ein grail weniger:

MASADA (2CD)

Label: Intrada Special Collection Volume 171

Date: 1981

Tracks: 64

Time = 149:29

Wow! At last! Mammoth complete presentation of Emmy Award-winning score to epic mini-series from Universal, starring Peter O'Toole, Peter Strauss. Legendary tale of Jewish rebels defending fortress against legions of Rome inspires Jerry Goldsmith to create magnificent score full of scope, spectacle. In 1981, Goldsmith re-recorded 38-minutes in London for superb MCA album but curiously omitted his fierce action cues as well as many other sequences. For actual soundtrack, Goldsmith recorded Parts 1 & 2 with 65 players at Universal Studios, then passed baton to Morton Stevens for completion of Parts 3 & 4. Intrada proudly presents every cue recorded for all four parts, mixed in dynamic stereo from 2" 24-track & 1/2" 4-track session masters stored in mint condition at Universal. Everything is included, from largest powerhouse set-piece to smallest Roman fanfare. Each part plays as individual program, introducing unique credit music and new material while working with ideas from previous parts, then concluding with familiar Masada end credits. Highlighting Goldsmith parts are riveting "Burning City", ferocious "The Granary" & "Nothing To Worry About", lengthy "Move On" (heard on LP as "Road To Masada"). Another highlight: Goldsmith offers striking Roman march for trumpets, horns, woodwinds, percussion. Highlighting Stevens portion are powerful "Ram's Head" theme for battering ram plus massive final siege cues. Informative notes by Jon Burlingame compliment exciting package. Jerry Goldsmith conducts Parts 1 & 2, Morton Stevens conducts Parts 3 & 4. Intrada Special Collection release limited to 5000 copies!

CD 1

Masada - Part I

01. Main Title 5:16

02. Burning City 1:51

03. Not Finished 0:38

04. Nothing To Worry About 1:05

05. Roman Fanfare/Not For Years/Taxes 2:54

06. The Granary 2:03

07. No Horses 1:27

08. Too Dark 0:49

09. The Mime (Roman Source) 2:58

10. Welcome Home 1:46

11. Roman March 2:54

12. Your Land 4:40

13. Masada – End Part I 1:06

14. Masada Theme (End Credits) 1:23

Total Part I Time: 31:24

Masada – Part II

15. The Return 3:08

16. Move On 7:14

17. The Moabites 2:27

18. Lineup 2:49

19. Roman Horns/Formalities Over 0:57

20. The Camp 1:11

21. Not Necessary 1:49

22. Bumper No. 3/No God 1:50

23. The Sun 1:31

24. Roman Horns/Another Victory 0:38

25. Night Patrol 1:43

26. The Slaves 4:39

27. Bumper No. 2/A Matter Of Logic 2:55

28. The Mask 1:23

29. Her Desire 0:47

30. Everybody In The Pool 2:47

31. A Man Before 2:15

32. No Chance 0:13

33. Bumper No. 1/Back To Work/Masada – End Part II 1:39

34. Masada Theme (End Credits) 1:23

Total Part II Time: 44:03

CD 2

Masada – Part III

01. Masada Intro 0:37

02. Belly Dance 3:55

03. Nothing To Give 0:51

04. Running Water 3:30

05. Voice From Above 2:01

06. Falco’s Tour 1:40

07. Mid-Day Ration Of Death 1:58

08. Building The Ramp 1:13

09. Pain In The Neck 1:30

10. Falco’s Orders 0:37

11. 901 Tk1 0:53

12. Masada – End Part III 2:29

13. Masada Theme (End Credits) 1:23

Total Part III Time: 23:07

Masada – Part IV

14. Precarius Meeting 4:15

15. Meeting Unsuccessful 1:56

16. Zealots Prepare 1:45

17. Sheva Gives Again 1:40

18. The Tower 0:56

19. Discovery/Inner Wall/Ram’s Head 10:28

20. Burn It/Fire 5:28

21. Sheva’s Decision 5:05

22. West Wind 0:29

23. Zealot Meeting 0:33

24. Make-Up For Death 1:50

25. Elezar Speaks 4:36

26. Plenty Of Time 0:44

27. Reckless 0:45

28. Silva’s Soliloquy 6:33

29. Masada – End Part IV 1:40

30. Masada Theme (End Credits) 1:23

Total Part IV Time: 50:41

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :applaus::applaus::applaus::applaus:

Endlich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Das hat ja lange gedauert aber endlich haben bekomme ich meinen letzten Holy Grail von Maestro Goldsmith! ;):music::music::music:

75 Min. feinster Goldsmith!!!! :D

habs bestellt. kann mortons anteil mit jerry mithalten oder fällts ab? kann die soundclips nicht anhören.

Nein, Morton's Anteil kann mit Jerry's nicht mithalten, aber er bemüht sich. Auf jeden Fall sind seine Beträge immer noch besser als das meiste was heutzutage für ähnliche Filme geschrieben wird.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich freue mich sehr, einerseits für diejenigen, denen Intrada ja offenbar einen langgehgten Herzenswunsch erfüllt hat, andererseits für mich, denn MASADA interessiert mich (Geschmacksache? Ignoranz?) irgendwie garnicht. ;)

Ich mag MASADA recht gerne, bleibe aber dabei: bis in die Mitt-80er hat Goldsmith zumeist Top-Alben produziert und MASADA gehört dazu. Die MCA-Platte hat knapp 38 Minuten und fließt perfekt - und wurde mit einem volleren Orchester aufgenommen und im Klangbild etwas aufpoliert. Es gibt kein Stück der London-Aufnahme, dass ich gegen eins der Intrada-Edition austauschen würde.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich bin natürlich auch froh, die Album-Einspielung zu haben. Kraftvoll und ein durchlaufender Hörgenuss, aber ich habe mich ebenfalls über die längere Fassung gefreut, diese will ich aber nicht nur aus "Gewissensgründen" mit der Intrada-Edition ersetzen, denn wenn mann einmal die Laufzeiten und Titellisten überfliegt, merkt man, dass auf der Bootleg-CD knapp 30 Minuten Goldsmith-Material und knapp 15 Minuten Stevens-Material fehlen.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich bin natürlich auch froh, die Album-Einspielung zu haben. Kraftvoll und ein durchlaufender Hörgenuss, aber ich habe mich ebenfalls über die längere Fassung gefreut, diese will ich aber nicht nur aus "Gewissensgründen" mit der Intrada-Edition ersetzen, denn wenn mann einmal die Laufzeiten und Titellisten überfliegt, merkt man, dass auf der Bootleg-CD knapp 30 Minuten Goldsmith-Material und knapp 15 Minuten Stevens-Material fehlen.

Oh,..hmmm ist das auch "richtiges" Material? Gern wird auf diesen "Pressungen" ja mal auch "Schmu" draufgepackt oder Tracks wiederholen sich etc,...

Es ist ja immer so ne Sache, wenn im Vergleich mit den "Pressungen" und denen von Intrada/lala etc Musik "fehlt" (wie jetzt erst auch bei SCREAM von Varese).

Ich seh das da ähnlich wie Ronin: Lieber ein super gemischtes Album mit "allem" was man brauch und nötig ist (ja ja ja, hier kann man nun rumstreiten:)), als eine "Pressung" von irgendwo her im schlechteren Sound und cuts etc....

Ich freu mich auch, dass MASADA endlich raus ist. Bei 5000 wird sie garantiert noch einige Zeit unter uns weilen. Also keine Panik-Käufe:) Abwarten und Tee trinken,...;)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

meint Mephi nicht aber dass die Intrada CD länger ist als das Bootleg???

im Falle von SCREAM oder MATRIX bin ich mit den Deluxe Alben sehr zufrieden, was da fehlt ist nicht der Rede wert, das läuft so nun wirklich sehr gut durch.

Ich kann bei den 5000st auf jeden Fall auch warten und schau erstmal was Käufer so sagen... hätt eh nix zum dazu bestellen ersma

kommt LLL heute noch was???

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Gast Stefan Jania

Douglass Fake zu Originaleinspielung vs. Neueinspielung und warum er letztere nicht auch veröffentlicht hat.

MASADA vs. MASADA

Just some tidbits to go alongside all of the facts, rumors and guesses as to what's what between the two versions of MASADA.

Though it's been mentioned that Jerry used a "larger" orchestra for his re-recording, actually the number of players on both the actual soundtrack recorded at Universal Studios and the re-recording done in London are actually comparable. Another point of interest is that the original album, which I certainly love, and though recorded at Abbey Road, had a somewhat shrill sound that was amplified during the LP mastering sessions, and further plagued (in my opinion) by an excess of reverb. In particular, the final album track ("The Slaves") becomes almost unbearable in the climactic fortissimo. Subsequent mastering for the Varese CD seemed to make these anomalies even more prominent.

The licensors for each respective version is entirely different, though the Universal connection may confuse people. Universal Music Group owns the re-recording (not Varese) and NBC Universal owns the soundtrack. Yes - we could have made a separate deal with UMG to include the album re-recording, but it would have added another year to the negotiations and would have required a totally separate licensing agreement, adding another $15-20 to the retail price. The final product would be selling upwards of $50 a set. That - added with the fact that most of our target customers would already have the re-recording - in my opinion made a three-disc set impractical and perhaps even un-necessary.

Besides the obvious differences in length (37 minute re-recording vs. two and a half hour original), and our inclusion of Morton Stevens' magnificent portion, I find the original soundtrack appealing in comparison because it offers several action cues, all of which were deleted during Jerry's London re-recording sessions. On a project as big and as exciting as MASADA, I want to hear this guy going gangbusters with those ferocious action cues only he could write. For me, "The Granary" is up there with "Raisuli Attacks" from THE WIND AND THE LION. What a rush! For me, this is a pretty big plus that you can now enjoy only with the actual soundtrack.

As Jon Burlingame's notes explain, Jerry actually wrote his fanfares, the mime sequence and the Roman march while doing "pre-records" during filming on location in Israel, then recorded them back at Universal as well. The march is particularly cool because he scored it for trumpets, French horns, woodwinds and percussion only, and the main melody in it ultimately became one of his two primary themes for the entire score. It was especially interesting to mix because almost every instrument had its own track on the 2" masters. "The Mime" is a particularly attractive piece Jerry wrote (and orchestrated himself) for woodwinds, two horns, harp, antique cymbals, chimes and a few other percussion instruments that brings some unique color to the score. And none of this nifty stuff was included on the LP either.

But the BIGGEST difference between the two versions, length and Morton Stevens notwithstanding, is quite simply the performance: Yes, the London sessions are world class BUT the trombones and tuba throughout this score are crisper and more pronounced with the Universal Studio orchestra. Low brass is essential to this score.

One last teeny weenie curio: at the end of "Road To Masada" on the re-recording ("Move On" on Jerry's manuscripts), the brief trumpet solo plays open, but in the actual soundtrack performance it's played with a straight mute. I always thought it was because the player in London forgot to use a mute, but that's just a totally random thought with no basis in fact. Us trumpet players just notice these things.

Unlike many of Jerry's re-recordings, with MASADA he essentially worked with his actual scores and did little adaptation for re-recording the nine cues he selected. So you can actually play those same nine cues pretty much intact on our soundtrack version and re-create the LP experience... happily with crisper low brass performances! Most of you will enjoy being able to own both versions. But if you can only have one version... well, you know which one I'd vote for.

--Doug

Seine Meinung zum Sound teile ich nicht, aber okay.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich war vom Re-Recording nie sonderlich angetan. Es ist nett aber irgendwie hat da was gefehlt. Ich habe den Score jahre lang nicht gehört und ihr auch keine große Beachtung geschenkt, bis ich mal auf den B...g gestoßen bin und mir den angehört habe. Die Original-Aufnahme ist viel lebendiger und interessanter (das ist bei den meisten Re-Recordings vs. Originaleinspielung bei Jerry der Fall).

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung