Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

La-La Land Records: 55 DAYS AT PEKING (Dimitri Tiomkin) und UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION (Greg Edmonson)


 Teilen

Empfohlene Beiträge

Neues aus dem La-La Land:

COMING TUESDAY OCTOBER 25, 2011 AT 1 PM PST

55 Days At Peking – 2 cd set

Music by Dimitri Tiomkin

LLLCD 1184

Limited Edition of 2500 units

Retail price: $24.98

Produced by Didier C Deutsch and Mark G. Wilder

Mastered by Mark G. Wilder, Battery Studios, NY

Liner Notes by Frank K. DeWald

Art Direction by Jim Titus

Finally, one of Dimitri Tiomkin’s greatest scores gets digitally remastered and expanded in a lavishly produced 2 cd set courtesy of La-La Land Records and Sony Music. Sumptuous, exciting and epic only begin to describe one of Tiomkin’s finest works. This premiere release of essentially the complete score includes additional material that was not used in the final cut of the film. Heard in such broad scope, the music gives ample evidence of Tiomkin’s boundless energy and endless creativity. Detailed liner notes by Frank K DeWald take the listener behind the scenes of the film and the score. 24 page booklet designed by Jim Titus is nothing short of stunning. A MUST HAVE for any fan of Golden Age scores.

UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION – 2 cd set

Music by Greg Edmonson

LLLCD 1190

Limited Edition of 3000 units

Liner Notes by Daniel Schweiger

Art Direction by David C Fein

SCEA an LLL Records are delighted to announce the release of UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION, the third entry into the best selling “GAME OF THE YEAR” winning series! Composer Greg Edmonson (UNCHARTED 1 + 2, TV series Firefly and King of the Hill) crafts a high adventure globe trotting score. Orchestral score features bold themes that take the gamer through an endless series of pitfalls, machine gun battles and numerous swashbuckling adventures that would exhaust even Indiana Jones!

The first 100 orders through the La-La Land website will be autographed by the composer at no extra charge.

See y'all back here next week!

MV

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

55 DAYS AT PEKING ist schon ein Knaller, der Score gehört zu den extrem gefragten Golden-Age-Titeln der letzten Jahre. Die wenigen Reaktionen hier zeigen, wie wenige Golden-Age-Fans das Board hat...

Hm, was hälst du denn von der Möglichkeit, dass einige Board-User einer geregelten Arbeit nachgehen (müssen), ein neues Haus renovieren, einkaufen, mit Freunden unterwegs sind oder eben anderweitig bis in die Abendstunden beschäftigt sind, so daß sie nicht sofort nach Ankündigung in Jubelschreie ausbrechen können?

Außerdem ist die Frage, inwieweit du "extrem gefragt" definierst. Ich habe in diesem Forum noch keine extremen Wunschäußerungen hinsichtlich dieser Filmmusik gelesen.

Jedenfalls freue ich mich sehr über den Tiomkin. Schöner satter Golden-Age-Sound ist immer herzlich willkommen. :)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hm, was hälst du denn von der Möglichkeit, dass einige Board-User einer geregelten Arbeit nachgehen (müssen), ein neues Haus renovieren, einkaufen, mit Freunden unterwegs sind oder eben anderweitig bis in die Abendstunden beschäftigt sind, so daß sie nicht sofort nach Ankündigung in Jubelschreie ausbrechen können?

Außerdem ist die Frage, inwieweit du "extrem gefragt" definierst. Ich habe in diesem Forum noch keine extremen Wunschäußerungen hinsichtlich dieser Filmmusik gelesen.

Jedenfalls freue ich mich sehr über den Tiomkin. Schöner satter Golden-Age-Sound ist immer herzlich willkommen. :)

Sebastian hat schon recht. Insbesondere 55 days war in Sammlerkreisen immer stark gefragt was wohl auch am "Mythos" der Classic film scores von Varese gelegen haben mag. Wann immer das gute Stück auktioniert wurde ging es für relativ hohe Beträge über den Ladentisch. Das allein sagt aber noch nichts über die musikalische Qualität dieses Klassikers aus.....die noch hinzugerechnet (die Sinfonia of London legt in der Overture ein derartiges Tempo an den Tag, daß einem schwindelig wird) bringt LLL hier einen Golden-Ager auf den Markt von dem ich deutlich bessere Absatzzahlen als "Certain smile" erwarte. Sollte dies der Fall sein, kann man auch in Zukunft von LLL Golden age VÖs erwarten

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hm, was hälst du denn von der Möglichkeit, dass einige Board-User einer geregelten Arbeit nachgehen (müssen), ein neues Haus renovieren, einkaufen, mit Freunden unterwegs sind oder eben anderweitig bis in die Abendstunden beschäftigt sind, so daß sie nicht sofort nach Ankündigung in Jubelschreie ausbrechen können?

Außerdem ist die Frage, inwieweit du "extrem gefragt" definierst. Ich habe in diesem Forum noch keine extremen Wunschäußerungen hinsichtlich dieser Filmmusik gelesen.

Jedenfalls freue ich mich sehr über den Tiomkin. Schöner satter Golden-Age-Sound ist immer herzlich willkommen. :)

... und bitte auch nicht vergessen, wie viele dieses Board "nur" nutzen, um auf dem laufenden zu bleiben und sich nie an Diskussionen beteiligen (ganz zu schweigen von denen, die auf Grund ihrer "Meinung" hier nicht erwünscht sind). Eine Kausalität zwischen Bejubelungen und Interesse an einem Score zu ziehen, wäre grob fahrlässig,...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Die Musik wird wahrscheinlich in mono sein, oder?

Es wird wohl stereo sein. Das entnehme ich zumindest folgendem dialog:

Though the original music masters on fullcoat magnetic 35mm film HAD been destroyed or trashed years ago, I heard through the filmmusic grapevine that a dub-off stereo tape copy of everything had been sent to Columbia Records to make up the original soundtrack album in the early 60s. Apparently, after making up their album, they vaulted everything and it's been sitting there for nearly 50 years, unsearched for. Hopefully, we'll have the complete and correct story iterated in the liner notes for this release.

After this discovery, there will probably be searches made in this and other record company vaults for other tape masters which might have been deposited in the same way at the time of the makeup of the original albums, but I doubt if this kind of thing will happen very often where the entire mass of material still exists.

Still, with the opening up of Sony/Columbia/BMG, you never know what unexpected treasures might be found.

You are correct, sir. Unlike FALL, the entire score was over in the Sony vaults just waiting to be rediscovered. We were very fortunate to find this. If I recall, Lukas was looking into this some time ago, but for some reason it never happened.

With the FALL elements, all they had was the original master Tiomkin and Co. did way back in the day. It sounds incredible and only makes me wish they had the entire thing like they did for Peking. As stated previously, we did add some extra Bonus material that was found on the Cloud 9 release, but it doesn't amount to much.

However, we have that awesome new re-recording so no need for tears. smile.gif

MV

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

55 DAYS AT PEKING: LIMITED EDITION (2-CD SET)

LIMITED EDITION OF 2500 UNITS

SHIPPING OCT. 28

ORDER “55 DAYS AT PEKING: LIMITED EDITION (2-CD SET)” NOW.

La-La Land Records and Sony Music presents the remastered and expanded 2-CD SET of legendary composer Dimitri Tiomkin’s (SHADOW OF A DOUBT, GIANT, RIO BRAVO, THE OLD MAN AND THE SEA) score to the 1963 motion picture epic 55 DAYS AT PEKING, starring Charlton Heston, Ava Gardner and David Niven, directed by Nicholas Ray. Tiomkin's robust orchestral score, regarded as one of his finest works, soars with excitement and boundless creativity. Expanded by well over an hour beyond its original LP release, this comprehensive re-issue contains additional material that was not used in the final cut of the film. Produced by Didier C. Deutsch and Mark G. Wilder, and mastered by Mark G. Wilder from recently discovered Sony Music vault elements, this release is a must for all golden age score enthusiasts. The handsome 24-Page booklet contains exclusive, in-depth liner notes by film music writer Frank K. DeWald. This is a limited edition of 2500 units.

TRACK LISTING:

DISC ONE

  1. Overture 2:57
  2. Main Title 3:04
  3. “Peking, China, the summer of the year 1900...” * :46
  4. Order From A Prime Minister / In The Palace * 1:47
  5. Oriental * 1:21
  6. The Water Wheel Torture * 1:38
  7. A Dead British Missionary * :40
  8. Welcome Marines 1:56
  9. Hotel Blanc 2:26
  10. Lewis And Natasha’s First Encounter * 2:21
  11. Prince Tuan * 2:05
  12. Dance At The British Embassy (Mono)* (The Belfry Two-Step) 3:07 Conducted by Herb Taylor
  13. The Boxers Entertain* 2:44)
  14. Natasha’s Waltz 2:22
  15. Murder Of The German Minister 2:13
  16. Mass Execution * :30
  17. An Empress’ Warning* 1:11
  18. Rescued From An Angry Crowd * 1:10
  19. Preparing For Battle * 2:14
  20. Natasha Visits A Chinaman * 1:39
  21. Lewis And Natasha Disagree *+ 1:11
  22. Attack On The French Legation 3:18
  23. British Soldier Wounded* :50
  24. On Top Of The Wall* 2:07
  25. All Quiet On The Eastern Front* (Mono) :35
  26. Here They Come (Peking First Battle) 2:46
  27. Hospital Scene* 1:05
  28. Moon Fire 5:44
    Disc One Time: 55:49

DISC TWO

  1. Intermission: The Peking Theme (So Little Time) 2:29 (D. Tiomkin/P.F. Webster)
  2. Children’s Corner 1:40
  3. At The Hospital* 1:06
  4. A Message From Admiral Sidney* 1:21
  5. Lewis And Natasha* 3:04
  6. Theresa In Danger* 1:56
  7. Religious Ceremony / Covert Operation* 4:15
  8. Spoiling The Empress’ Party: Explosion Of The Arsenal 2:39
  9. Old Soldiers Never Volunteer* 2:15
  10. Lewis Saves The Boy* 1:49
  11. Necklace For Drugs* 1:15
  12. The Truce Is Over* 1:08
  13. Theresa And Lewis* 1:01
  14. Death Of Natasha+ 2:52
  15. A New Kind Of Weapon* 2:28
  16. Peking Second BattleH:45
  17. Bad News* 2:18
  18. Attack On The Compound* 1:51
  19. Help Arrives 2:52
  20. The Empress Alone* 1:37
  21. Auld Lang Syne* :42 (Sir Arthur And Lewis Say Goodbye)
  22. End Title 1:37
  23. Exit Music: The Peking Theme (So Little Time) 2:50 (D. Tiomkin/P.F. Webster) Vocal: Andy Williams
  24. So Little Time* (Mono) EP version 2:15
  25. March* (Mono) EP version 1:56
  26. Natasha* (Mono) EP version 1:57 27 Theresa* (Mono) EP version 2:06
  27. So Little Time (Mono) Single version 2:16
  28. Moon Fire (Mono) Single version 2:02
    Disc Two Time: 58:21

TOTAL ALBUM TIME: 114:13

* Previously unreleased

+ Unused in film

RETAIL PRICE: $24.98

LLLCD 1184

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Uschi, warum hast du denn nicht auch gleich den Infotext zu UNCHARTED mitgepostet (siehe Threadtitel)? ;)

UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION: LIMITED EDITION (2-CD SET)

LIMITED EDITION OF 3000 UNITS

SHIPPING OCT. 28

ORDER “UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION: LIMITED EDITION (2-CD SET) NOW and get your CD autographed by composer Greg Edmonson at no additional charge. Autographs are while supplies last and are not guaranteed.

La-La Land and SCEA present the original 2-CD score soundtrack to the new Sony PlayStation 3 videogame UNCHARTED 3: DRAKE’S DECEPTION. This third installment of the hit UNCHARTED game series continues the adventures of swashbuckling treasure hunter Nathan Drake, as he finds himself in a new variety of challenging environments. Composer Greg Edmonson (FIREFLY, KING OF THE HILL, UNCHARTED GAME SERIES) fashions an exciting musical soundscape, propelling Drake throughout his search for the fabled “Atlantis of the Sands.” This thrilling game score is a dynamic stand-alone listen. Produced for SCEA by Jonathan Mayer and mastered by Marc Senasac, this special 2-CD release contains more than two full hours of thrilling, adventurous score! The exclusive liner notes are by film music writer Daniel Schweiger, featuring new comments from composer Edmonson and others. This is a Limited Edition of 3000 Units.

TRACK LISTING:

Disc One:

  1. Nate's Theme 3.0 (1:48)
  2. Atlantis of the Sands (2:33)
  3. The Setup (2:29)
  4. Small Beginnings (2:16)
  5. Bazaar Brawl* (2:49)
  6. The Settlement (2:59)
  7. Badlands (2:44)
  8. As Above, So Below (2:05)
  9. Iram of the Pillars (2:58)
  10. Arachnophobia (2:05)
  11. The London Underground (2:25)
  12. Mind Games* (2:53)
  13. Sink or Swim (3:06)
  14. The Empty Quarter** (2:24)
  15. Boarding Party (3:04)
  16. Second-Story Work (2:06)
  17. Maritime Malfeasance (2:35)
  18. Drake's Return (3:43)
  19. Shootout (2:37)
  20. Oh No Chateau (2:46)
  21. Science and Magic (3:04)
  22. Museum Bust (4:46)
  23. Searching for Sully (3:18)
  24. The Caravan* (3:18)
  25. Pursuit (2:54)
  26. Something Better (2:33)
    Disc One Time 72:18

DISC TWO:

  1. East End Boys (3:50)
  2. Marlowe, I Presume? (2:23)
  3. Cruisin’ for a Bruisin’ (3:03)
  4. The Rub’ al Khali** (2:05)
  5. The Streets of Ubar* (2:04)
  6. Reckless - Powerplay (Thorn Remix) (2:28)
  7. Secret Order (2:39)
  8. Marlowe's Revenge (1:58)
  9. Dreamers of the Day* (3:50)
  10. Science and Magic - Powerplay (Buresh Remix) (2:20)
  11. Ambushed (2:26)
  12. Abducted (2:15)
  13. Reckless (3:00)
  14. A Plane to Catch (1:18)
  15. Nowhere to Run (3:50)
  16. The Streets of Yemen* (3:04)
  17. Stowaway (2:32)
  18. Iram of the Pillars -Powerplay (Bricker Remix) (3:06)
    Disc Two Time 48:11

TOTAL RUNNING TIME: 120:29

* Music by Azam Ali

** Music by Clint Bajakian

RETAIL PRICE: $19.98

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

aahh, greg edmonson hat in nate's theme diesmal den schwerpunkt mehr auf die blechbläser gelegt. ist ne schöne version. die clips klingen nach nem unterhaltsamen modern-orchestralen action-adventure score, wie es bei teil 2 auch schon der fall war.

Lars, meinst du, der ist mit einem echten Orchester eingespielt worden? Im Infotext von LaLaLand ist keine Rede davon... könnte sich also auch um sehr gute Samples handeln, wovon ich eigentlich ausgegangen bin.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Lars, meinst du, der ist mit einem echten Orchester eingespielt worden? Im Infotext von LaLaLand ist keine Rede davon... könnte sich also auch um sehr gute Samples handeln, wovon ich eigentlich ausgegangen bin.

teil 2 wurde vom Skywalker Session Orchestra eingespielt, daher geh ich von aus, dass die musik zum 3. teil auch von einem orchester eingespielt wurde.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Alles klar, hab´s gerade im ersten Beitrag (von Marcus) entdeckt:

Orchestral score features bold themes that take the gamer through an endless series of pitfalls, machine gun battles and numerous swashbuckling adventures that would exhaust even Indiana Jones!
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 6 Jahre später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung