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Soundtrack Board

Kurz & knapp: Sammelthread für "kleine" Veröffentlichungen


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Gast Stefan Jania
Am 20.2.2017 um 20:03 schrieb Alexander Grodzinski:

Limitiert von Varese:

Benjamin Wallfischs Bitter Harvest gibt es auf Spotify:

Was die Geschichte der U.S.S. Indianapolis angeht, ist der Cage-Film ja nicht die erste Verfilmung der Story.

 

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Gast Stefan Jania

Interessante Musik von Cristobal Tapia de Veer (Humans). National Treasure. Schwer einzuordnen. Ein bisschen Jazz, ein bisschen New-Age, ein bisschen... Erinnert mich teilweise in seiner Coolheit an Shapiros Trumbo, den ich liebe.

57137.jpg

 

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na da lies dir mal Kritiken dazu durch und schau dir mal mehr von dem Machwerk an... weiss ja nicht welchen Trailer du gesehen hast... unter aller Kanone die Effekte und alles drumrum.

ein Wunder, dass so ein Billofilm (obwohl 40 Millionen Budget???) überhaupt einen Orchesterscore bekommen hat... und der Score klingt nun mal so als hätt er sich den Film schöngeredet... aber gut, Jerry hat auch super Scores zu miesen Filmen abgeliefert. Ich freu mich über die hübsche Musik... das is doch immerhin was.

Dass überhaupt noch wer glaubt, dass jeder Komponist die Filme, die er scored ernst nimmt oder sich jeden Abend wieder daheim anschaut und total stolz drauf ist an diesem Spitzending mitgearbeitet zu haben... mein Gott, das is ein Job und die Miete muss bezahlt werden. Man freut sich vielleicht über den Erfolg, aber letztlich is das den meisten wirklich völlig latte alles... selbst Williams meinte ja er schaut sich die Filme nie an, nachdem sie fertig sind. Oder meinst du ernsthaft, der sitzt Samstag Abend daheim und denkt sich "Och heut hab ich mal Bock auf LOST WORLD mal wieder..." und schmeisst die Bluray in den Player? :-)

 

 

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vor 2 Stunden schrieb ronin1975:

na da lies dir mal Kritiken dazu durch und schau dir mal mehr von dem Machwerk an... weiss ja nicht welchen Trailer du gesehen hast... unter aller Kanone die Effekte und alles drumrum.

ein Wunder, dass so ein Billofilm (obwohl 40 Millionen Budget???) überhaupt einen Orchesterscore bekommen hat... und der Score klingt nun mal so als hätt er sich den Film schöngeredet... aber gut, Jerry hat auch super Scores zu miesen Filmen abgeliefert. Ich freu mich über die hübsche Musik... das is doch immerhin was.

Dass überhaupt noch wer glaubt, dass jeder Komponist die Filme, die er scored ernst nimmt oder sich jeden Abend wieder daheim anschaut und total stolz drauf ist an diesem Spitzending mitgearbeitet zu haben... mein Gott, das is ein Job und die Miete muss bezahlt werden. Man freut sich vielleicht über den Erfolg, aber letztlich is das den meisten wirklich völlig latte alles... selbst Williams meinte ja er schaut sich die Filme nie an, nachdem sie fertig sind. Oder meinst du ernsthaft, der sitzt Samstag Abend daheim und denkt sich "Och heut hab ich mal Bock auf LOST WORLD mal wieder..." und schmeisst die Bluray in den Player? :-)

dem trailer nach zu urteilen sind die effekte weit über sharknado niveau. und da ich schon van peebles' Red Sky effektemäßig für ein b-movie ansehnlich fand denke ich, dass auch dieser film nicht so schlecht aussehen wird. kritiken habe ich gute, schlechte und durchschnittliche gelesen. aber man sollte sich ja immer selbst ein bild machen. ich muss ehrlich sagen ich bin immer wieder erstaunt, was du alles für talente hast. am score erkennen zu können, was der komponist gedacht und gefühlt hat. das ist ein dolles ding. wenn es noch Wetten, dass...? geben würde, hätte ich dich glatt dort angemeldet. wir hätten bestimmt gute chancen auf platz 1, glaubst du nicht?

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vor 8 Stunden schrieb ronin1975:

na da lies dir mal Kritiken dazu durch und schau dir mal mehr von dem Machwerk an... weiss ja nicht welchen Trailer du gesehen hast... unter aller Kanone die Effekte und alles drumrum.

ein Wunder, dass so ein Billofilm (obwohl 40 Millionen Budget???) überhaupt einen Orchesterscore bekommen hat... und der Score klingt nun mal so als hätt er sich den Film schöngeredet... aber gut, Jerry hat auch super Scores zu miesen Filmen abgeliefert. Ich freu mich über die hübsche Musik... das is doch immerhin was.

Dass überhaupt noch wer glaubt, dass jeder Komponist die Filme, die er scored ernst nimmt oder sich jeden Abend wieder daheim anschaut und total stolz drauf ist an diesem Spitzending mitgearbeitet zu haben... mein Gott, das is ein Job und die Miete muss bezahlt werden. Man freut sich vielleicht über den Erfolg, aber letztlich is das den meisten wirklich völlig latte alles... selbst Williams meinte ja er schaut sich die Filme nie an, nachdem sie fertig sind. Oder meinst du ernsthaft, der sitzt Samstag Abend daheim und denkt sich "Och heut hab ich mal Bock auf LOST WORLD mal wieder..." und schmeisst die Bluray in den Player? :-)

 

 

auf welchen beitrag bzw. welchen film beziehst du dich?

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Neu von Quartet:

Zitat

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El guardián invisible

Quartet Records and A3 Media present the new score composed by Fernando Velázquez (A Monster Calls, Crimson Peak, Mama, The Impossible) for the Spanish thriller-drama directed by Fernando González Molina, based on the popular novel written by Dolores Redondo.

Inspector Amaia Salazar (Marta Etura) heads an investigation which will take her back to Elizondo, the rainy village in the heart of Navarre where she was born, and to which she had hoped never to return. Divided between the rational, procedural part of her job and local myths and superstitions, Amaia must fight off the demons of her past in order to confront the reality of a serial killer on the loose.

Fernando Velázquez provides an intense, exciting and highly vigorous score with thick orchestral colors—lyrical, dark and rhythmic, including a haunting main theme. The music is sensitively performed by the Navarre Symphony Orchestra under the baton of the composer.

01. Viaje a Elizondo (1:43)

 

 

 

02. Ha desaparecido otra niña (2:18)

 

03. Los recuerdos de Amaia (2:39)

 

 

 

04. Otro hallazgo junto al río (5:07)

 

05. La historia de Basajaun (6:34)

 

 

 

06. Investigación (2:11)

 

 

 

07. El secreto de Freddy (3:16)

 

08. No te vayas nunca (3:28)

 

09. Atando cabos (4:09)

 

10. La lectura del tarot (2:38)

 

 

 

11. El secreto de Montes (5:25)

 

12. Ir al origen (5:18)

 

 

 

13. Amaia y su madre (4:13)

 

 

 

14. Hallazgos macabros (7:05)

 

15. Los motivos del asesino (3:19)

 

 

 

16. Algunas explicaciones (6:01)

 

 

 

17.  El guardián invisible (1:01)

 
Zitat

sotto_il_segno_dello_scorpione.jpg

Sotto il Segno dello Scorpione

Quartet Records and Gruppo Sugar present the world-premiere release of Vittorio Gelmetti's experimental score for the cult movie Sotto il segno dello scorpione (also known as Under the Sign of Scorpio).

Directed by Vittorio and Paolo Taviani, the film takes place in a kind of fantastic prehistoric time when volcanos ravage and wipe entire civilizations off the face of the earth. When an island gets buried under lava and ash, a group of survivors manages to get away and reach a nearby island where they come across another tribe. The two clans don’t seem to get along as the newcomers engage in weird rituals and are just a general nuisance for the natives. While there is a more important goal to be achieved as the travelers try to convince their new mates to travel to the much safer mainland, the contact between two civilizations soon ends in violence, beatings and hogtied women…

Scoring for Sotto il segno dello scorpione posed a special challenge for Vittorio Gelmetti as he had to create music for a fictional prehistoric society—that is, he had to write music for a period that required a historical perspective yet had no known musical culture. Instead of looking back to the past of banging rocks and sticks together, Gelmetti looked forward to the future, where innovative electronic solutions, atonal symphonic elements and the haunting vocals of the Nora Orlandi choir could easily comingle. The gradual breakdown of communication between the two clans is underscored with a whimsical twist on contemporary concert music, whose raw energy is harvested to pile upon the conflict-heavy interactions of the cavemen.

While three mono tracks of the score were previously released on a contemporary EP, this is the first-ever complete release of this engaging, experimental score in full stereo, mastered by Claudio Fuiano from first-generation master tapes vaulted at Gruppo Sugar. Eight-page, full-color booklet includes liner notes by Gergely Hubai, discussing the film, the composer and the score.

01. Continuo Alfa (4:38)

 

 

 

02. Organum Duplum (0:49)

 

03. Rito (2:16)

 

04. Sotto il segno dello scorpione (Risonanze 1) (8:07)

 

 

 

05. Sotto il segno dello scorpione (Continuo Beta) (1:11)

 

06. Rito (Alternate take) (2:37)

 

 

 

07. Sotto il segno dello scorpione (Stasi) (9:12)

 

08. Continuo Alfa (Take 2) (4:51)

 

09. Sotto il segno dello scorpione (Continuo Beta 2) (1:12)

 

 

 

10. Sotto il segno dello scorpione (Continente) (5:14)

 

11. Sotto il segno dello scorpione (Continuo Delta) (1:19)

 

 

 

12. Organum Duplum (Alternate take) (0:48)

 

13. Sotto il segno dello scorpione (Sequenza A) (4:38)

 

14. Sotto il segno dello scorpione (Ricordo) (3:39)

 

15. Sotto il segno dello scorpione (Continuo Delta 2) (1:10)

 

16. Sotto il segno dello scorpione (Sequenza B ) (0:56)

 

17. Sotto il segno dello scorpione (Risonanze 2) (4:04)

 

 

 

18. Sotto il segno dello scorpione (Sequenza C) (1:06)

 

19. Sotto il segno dello scorpione (Lontano) (3:50)

 

 

 

20. Continuo Alfa (Ripresa finale) (5:14)

 

Total Disc Time: 67:41

 

Limited Collector’s Edition of 300 units.

 
Zitat

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The 5th Musketeer

Quartet Records and Gruppo Sugar give premiere release of epic historical score composed by Riz Ortolani (Mondo Cane, The Yellow Rolls-Royce, Valentina, Fantasma d’amore).

Though the title may indicate The Fifth Musketeer is related to the popular musketeer films directed by Richard Lester in the 1970s, Ken Annakin's movie is actually an adaptation of “The Man in the Iron Mask.” Playing dual roles as King Louis XIV and his forgotten twin brother, Beau Bridges is aided by his father, Lloyd Bridges, José Ferrer, Cornel Wilde and Alan Hale Jr. Bond babe Ursula Andress and “Emmanuelle” herself, Sylvia Kristel, lend European sex appeal to the story—perhaps a bit too much as the film lost 14 minutes in its tamer, American cut.

Riz Ortolani had previously worked together with director Ken Annakin on the Rachel Welch vehicle The Biggest Bundle of Them All (1968) and brought the same level of energy to the passionate retelling of “The Man in the Iron Mask.”  The music features a thunderous adventure theme as well as clever jazz stingers and court music in an ingenious blend of deliberately anachronistic underscoring. And even if you've seen the film, quite a bit of the music will sound brand new as several cues were dialed down in the film, so the CD is the only way to get the full score.

While an original soundtrack was planned for the film, it was never released—until now. The new CD presents the original album master as assembled by the composer, plus bonus material—together totaling over an hour in length, all mastered by Claudio Fuiano from first-generation master tapes. Eight-page full-color booklet includes liner notes by Gergely Hubai that discuss the film, the composer and the score.

THE ORIGINAL ALBUM MOCK-UP

 

01. The Fifth Musketeer (seq.1) (4.11)

 

 

 

02. The Fifth Musketeer (seq.2) (2:06)

 

03. The Fifth Musketeer (seq.3) (2:28)

 

 

 

04. The Fifth Musketeer (seq.4) (2:11)

 

 

 

05. The Fifth Musketeer (seq.5) (2:30)

 

06. The Fifth Musketeer (seq.6) (2:13)

 

07. The Fifth Musketeer (seq.7) (3:30)

 

08. The Fifth Musketeer (seq.8) (2:33)

 

 

 

09. The Fifth Musketeer (seq.9) (3:01)

 

10. The Fifth Musketeer (seq.10) (2:42)

 

BONUS TRACKS AND FILM VERSIONS

 

11. The Fifth Musketeer (seq.11) (1:39)

 

 

 

12. The Fifth Musketeer (seq.12) (2:34)

 

13. The Fifth Musketeer (seq.13) (1:45)

 

14. The Fifth Musketeer (seq.14) (1:37)

 

 

 

15. The Fifth Musketeer (seq.15) (3:56)

 

16. The Fifth Musketeer (seq.16) (1:46)

 

17. The Fifth Musketeer (seq.17) (1:38)

 

18. The Fifth Musketeer (seq.18) (2:42)

 

19. The Fifth Musketeer (seq.19) (3:00)

 

 

 

20. The Fifth Musketeer (seq.20) (1:27)

 

21. The Fifth Musketeer (seq.21) (1:56)

 

22. The Fifth Musketeer (seq.22) (2:05)

 

23. The Fifth Musketeer (seq.23) (1:23)

 

24. The Fifth Musketeer (seq.24) (1:53)

 

25. The Fifth Musketeer (seq.25) (5:48)

 

26. The Fifth Musketeer (seq.26) (1:41)

 

27. The Fifth Musketeer (seq.27) (2:12)

 

28. The Fifth Musketeer (seq.28) (2:17)

 

29. The Fifth Musketeer (seq.29) (2:42)

 

Total Disc Time: 72:40

 

Limited Collector’s Edition of 500 units.

 

 

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vor 47 Minuten schrieb Stefan Jania:

Neu von Kritzerland: Henry Mancinis Two For The Road (der Filmscore in mono, nicht das Album-Re-Recording).

Eigentlich viel zu schade, um in diesem Thread zu verschwinden! Mancini in Topform, wer hätte noch mit diesem Score auf CD gerechnet? Für mich jetzt schon eine DER Veröffentlichungen des Jahres.

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Am 4.3.2017 um 17:02 schrieb Trekfan:

Eigentlich viel zu schade, um in diesem Thread zu verschwinden! Mancini in Topform, wer hätte noch mit diesem Score auf CD gerechnet? Für mich jetzt schon eine DER Veröffentlichungen des Jahres.

Du darfst gerne einen eigenen Thread dafür erstellen. ;)

Neu von Music Box Records:

Zitat

princesse-alexandra.jpg

World Premiere Release.
75 minutes of music never-before-released.
8-page CD booklet with French and English liner notes by Sylvain Pfeffer.

In collaboration with Universal Publishing Production Music, Music Box Records presents the world premiere release of composer Serge Franklin’s original television score to the 1992 drama Princesse Alexandra, directed by Denis Amar (Asphalte, Ennemis intimes).

Princesse Alexandra, an ambitious two-part historical TV film, is adapted from the American novel Winter of the Heart by Linda J. LaRosa. The themes developed in the film - a passionate love-story and numerous adventures on a historical background - make it akin to the popular serial genre.

Serge Franklin composed an epic and majestic symphonic score for choir and orchestra, in the continuity of his previous work on A Tale of Two Cities (1989) and L’Enfant des loups (1990). The whole score is dominated by a theme full of aristocratic restraint that shrouds the character of Alexandra in an ample veil of notes. The film’s numerous twists and turns, such as the chase and duel scenes, allowed the composer to write more lively pieces. The FYSIO Symphony Orchestra and Kuhn's Choir have been recorded and conducted by Mario Klemens in Prague.

The soundtrack debut of Princesse Alexandra has been fully mastered from the recording session tapes. The 8-page booklet features an essay by Sylvain Pfeffer discussing the film and the score based on an original interview with the composer.

PRINCESSE ALEXANDRA

1. Princesse Alexandra (Générique Début) (2:56)
2. La Chasse (3:49)
3. L'Attente (1:02)
4. Le Couvent (2:52)
5. Les Voleurs (2:26)
6. Le Prix de la Liberté (2:09)
7. L'Alliance (2:59)
8. Stephan (1:36)
9. L'Exil (2:44)
10. Le Destin d'Alexandra (2:13)
11. Madame Mabilleau (1:05)
12. Les Brodeuses (4:56)
13. La Colère de Frédéric (2:14)
14. Fabio et Alexandra (1:54)
15. Franz (0:57)
16. Fabio et Gisèle (1:33)
17. L'Invitation (1:34)
18. Le Défilé de Mode (4:28)
19. Dîner Chez le Marquis (2:02)
20. Le Secret de Jeanne Barbier (2:28)
21. La Déclaration en Mariage (2:20)
22. Le Bal Masqué (2:34)
23. Le Marché (3:39)
24. La Liste des Tués (2:16)
25. Une Nuit avec Fabio (2:42)
26. Le Cœur en Fuite (1:28)
27. Face à Face (3:03)
28. Les Adieux (1:54)
29. Le Retour (1:12)
30. L'Affrontement (2:00)
31. Une Femme Libre (1:00)
32. Princesse Alexandra (Générique Fin) (1:55)

Total Time • 75:22

Zitat

orca.jpg

Remastered Edition.
8-page CD booklet with liner notes by Daniel Schweiger.

Music Box Records is pleased to present on CD the remastered reissue of legendary composer Ennio Morricone’s original score to the 1977 adventure horror film Orca (The Killer Whale), starring Richard Harris, Charlotte Rampling, Robert Carradine and Bo Derek, and directed by Michael Anderson (Around the World in 80 Days, Logan's Run, The Martian Chronicles).

The film tells the story of Captain Nolan, a hunter, who squares off against a killer whale seeking vengeance for the death of its pregnant mate.

One of the most captivating elements of Orca is its beautiful and haunting score.  Ennio Morricone navigates around the genre’s musical clichés to give both dissonant fierceness and mournful beauty. He also gives the killer whales a "voice" which in turn lends the film an ethereal and almost dreamlike quality. The talented Edda Dell'Orso, who has contributed amazing vocals to countless Morricone tunes, gives especially haunting power to this score.

This new Music Box Records CD features the same content as the original LP program released on the TAM label in 1977 and also includes as a bonus track the theme song (My Love, We Are One) performed by American singer-songwriter Carol Connors. As the complete recording sesssions could not be located, Music Box Records was only provided access to the original album master tape vaulted at Warner Chappell Music France, except for the theme song mastered from the best vinyl source available. Due to certain imperfections existing on the album master, every effort has been made to minimize them and to improve the sound.

The CD comes with an 8-page booklet with liner notes by Daniel Schweiger, discussing the film and the score, as well as offering a new interview with Carol Connors on her Orca tune.

ORCA

1. Opening and Encounter (1:37)
2. Orca (Main Title) (3:08)
3. Intermezzo (0:36)
4. Attack and Mistake (2:58)
5. Dialogue of Memories (2:14)
6. A Ball at Home (3:20)
7. Early Ices (2:15)
8. Nocturne for a Remorse (1:26)
9. Arrival at the Pole (4:39)
10. The Fight, the Victory, the Death (5:22)
11. Orca Finale (End Titles) (4:00)

BONUS TRACK
12. My Love, We Are One (2:37)
Performed by Carol Connors

Total Time • 34:39

 

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  • 2 Wochen später...

seit heute erhältlich

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IRON FIST - Trevor Morris

01 Come Down 02:48
02 Iron Fist Main Titles 01:15
03 Bad Tea 01:46
04 We Got You, Danny 01:03
05 Medication Time 02:33
06 Circus Bribe 01:02
07 Circus Was in Town 01:01
08 M&M Delivery 01:25
09 The Iron Fist 02:44
10 Dojo Intruders 01:45
11 Close 01:04
12 New Digs 02:04
13 Brass Knuckles 02:17
14 Unexpected Guests 02:29
15 Gao DIY 01:55
16 I Am the Weapon 06:43
17 Please Stay 02:19
18 The Gift of Anger 02:47
19 Time Is Up, Danny 02:03
20 Our Future 02:04
21 New Duty 02:10
22 Brother vs. Brother 03:44
23 New Family 01:18
24 Abandoned Academy 01:36
25 The Battle Is Won 07:37
26 Things Changed 02:57

https://www.amazon.de/dp/B06XHWV9HN/ref=sr_1_18?s=dmusic&ie=UTF8&qid=1489767477&sr=1-18&keywords=trevor+morris

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  • 2 Wochen später...

Ich weiß nicht, ob das eine "kleine" Veröffentlichung ist, aber ich stell´s mal hier rein:

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Ausladende Romantik, furiose Actionmotivik, düstere Elegien, höfische Fanfaren, charmantes Zeitkolorit und ein ungemein schwungvolles Hauptthema. Kurz: Alles was ein griffiger Swashbuckler-Score so braucht. Ortolani schreckt auch nicht vor jenen schneidend-schrillen Trompeten-Jazz-Einwürfen zurück, die spätestens seit "Day of Anger" zu einem seiner Markenzeichen geworden sind. 

Teile von diesem Score hielten auch Einzug im famosen Katastrophenreißer von Rene Cardona (zumindest in der mir bekannten deutschen Fassung):

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