Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Kurz & knapp: Sammelthread für "kleine" Veröffentlichungen


 Teilen

Empfohlene Beiträge

Am 29.5.2024 um 16:04 schrieb Trekfan:

 Es ging im Kampf gegen die Bootleggerei gerade darum, dass die Labels wie FSM, LLL, Intrada, Music Box oder Quartet eine Beziehung zu den Studios aufbauen und so deren Archive zugänglich gemacht werden. Vorneweg in diesem "Kampf" war ein gewisser David Schecter, der nun ganz offensichtlich keine Probleme mehr mit den Alben auf DD hat und das Label offensichtlich auch mit Material versorgt.

Schecter hat jetzt auch Kronos wieder mit Kauer/Lackey und Glasser-Material versorgt.
Da erscheint zum einen FROM HELL TO BORNEO (1964) von Gene Kauer/Douglas Lackey:
http://www.kronosrecords.com/KG52.html

Na logisch:
"This is a worldwide exclusive release in any format and would have not been possible without the help of David Schecter and the Lackey Estate."


Und zum anderen COP HATER (1958) mal wieder von Albert Glasser:
http://www.kronosrecords.com/KG53.html
So wie ich das aus den Hörclips bereits vernehme, sind das für mich beides absolute musikalische Nullnummern. Ich frage mich, wie viele Leute diese obskuren Titel in heutiger Zeit überhaupt kaufen werden.
Und dann immer wieder derselbe Spruch dabei:
"The CD is strictly limted to 300 copies and guaranteed to not last very long."

Garantiert ist dagegen viel eher, daß es die CDs noch recht lange geben wird, denn keine einzige der bisherigen Kronos-Scheiben mit Kauer/Lackey oder Glasser-Titeln - und alle bis auf Kronos´ Erstversuch mit Glasser (VIKING WOMEN), bei dem man Ende 2020 wohl noch dachte, 500 Exemplare gingen über die Bühne, sowieso nur auf 300 Stück limitiert - ist bislang ausverkauft bei dem Label.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Kauer ist bei mir unten durch, seit Schecter vor Urzeiten auf seinem eigene Label etwas von ihm veröffentlicht hat. C-Ware. Überhaupt lässt sich aus Schecters Beständen scheinbar nicht mehr viel ausquetschen, oder aus den lange zirkulierenden Azetaten von Glasser. Da klingt mittlerweile eine CD grausamer als die andere. Viking Woman ist da keine Ausnahme. Da hilft es auch nicht, dass Glasser der talentiertere Komponist war. Die Vol. 1 und 2 der "The Golden Age Of Science Fiction"-Reihe auf Dragon's Domain waren noch recht ansprechend, aber 3 und 4 jetzt, da ist man bei Material angekommen, was man eigentlich so nicht mehr veröffentlichen kann.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Kritzerland hat ja auch schon viel Glasser veröffentlicht, BSX ist mittlerweile bei Volume 5 ihrer Glasser-Reihe und Kronos legt auch immer wieder nach. Dass ausgerechnet von Glasser so viel rumfliegt, ist eine Ironie der Geschichte. Wenn man wenigstens die ganzen Sirk-Sachen von Skinner in dieser Form bekommen könnte, aber das wird ja nichts mehr.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Glasser hatte halt haufenweise Bandkopien -"reel-to-reel-tapes" - seiner Musiken, die man alle hier auf einen Blick sehen kann:
https://archiveswest.orbiscascade.org/ark:80444/xv171144

Schecter, Kimmel oder Thaxton besitzen von den meisten Bändern, die in dieser Liste auftauchen, selbstverständlich seit vielen Jahren wiederum Kopien. Das ist für die deshalb immer schon relativ einfach gewesen, da dran zu kommen. Und ein weiterer Vorteil, wenn man heutzutage Glasser macht: In fast allen Fällen sind hier eben gar keine großen US-Studios involviert wie etwa Universal, sondern oft nur kleine, gar nicht mehr existierende Firmen, so daß man das Zeug ohne großartig Lizenzen zahlen zu müssen jederzeit auf CD veröffentlichen kann ohne daß ein Hahn danach kräht, ob hier alles mit rechten Dingen zugeht. Überraschende Ausnahmen wie bei AMAZING COLOSSAL MAN bestätigen die Regel.
Das funktioniert bei den meisten Skinner-Universal-Musiken in der Art natürlich so überhaupt nicht - und das wäre dann auch viel zu kostenintensiv für die US-Labels wobei man eh nicht weiß, was alles von den Skinner/Sirk-Titeln überhaupt beim Studio noch überlebt hat. Einige der LP Album-Master existieren jedenfalls wohl nicht mehr.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 36 Minuten schrieb peter-anselm:

Von Skinner wünsch ich mir noch Midnight lace in Kombi mit Harlines 23 paces to Baker street.

Die Kombi ist so gar nie umsetzbar, da es sich um zwei ganz unterschiedliche Studios handelt - Fox/Disney und Universal. Wobei ich davon ausgehe, daß von 23 PACES wohl eh kein Bandmaterial mehr vorhanden ist, denn sonst wäre dieser früher oft nachgefragte Titel zu Zeiten als Intrada noch einen Fox-Harline nach dem anderen brachte längst veröffentlicht worden.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 22 Stunden schrieb Stefan Schlegel:

Ich frage mich, wie viele Leute diese obskuren Titel in heutiger Zeit überhaupt kaufen werden.

Naja, mit COP HATER versuch ich´s mal. Klingt doch nach einem halbwegs atmosphärischen Noir-Score. Und Noir ist ja sowieso "mein" Genre. Vielleicht kann auch jemand was zu COUNTERPLOT sagen, der vor ein paar Monaten bei Kronos erschienen ist?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...
Am 13.6.2024 um 14:36 schrieb nordfriesede:

Auf der Franz Waxman Webseite sind weitere CDs angekündigt. Vol. 3 und Vol. 4 sind eigentlich klar, da die Zusammenstellungen auf Grundlage der 4 Varese CDs basieren.  Dann sind  diese ausgeschöpft. Allerdings werden für die Serie Vol. 5 und Vol. 6 für September 2024 angekündigt. Hat man weiteres Material gefunden? Bin gespannt.

https://franzwaxman.com/

Ja, das könnte interessant werden. Offenbar gibt es noch eine Suite von "Taras Bulba," die zwar auf den LPs vorhanden war, aber auf den CDs fehlte (Letztstand lt. FSM-Forum ist, dass man auf der Suche nach Bandmaterial ist). Ich gehe fast davon aus, dass die von Charles Ketcham eingespielte "Suspicion"-Suite auch mit dabei sein wird. Eventuell sind auch die von Gregg Nestor auf Gitarre eingespielten Stücke für Thaxton greifbar. Wenn man dann wirklich auf sechs CDs kommen soll, ist vielleicht wirklich etwas dabei, was wir noch nicht kennen. Vielleicht wirklich Klavier- oder Synth-Neueinspielungen von Sachen, die wir bereits kennen.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 30.6.2024 um 13:17 schrieb Stefan Huber:

Ja, das könnte interessant werden. Offenbar gibt es noch eine Suite von "Taras Bulba," die zwar auf den LPs vorhanden war, aber auf den CDs fehlte (Letztstand lt. FSM-Forum ist, dass man auf der Suche nach Bandmaterial ist). Ich gehe fast davon aus, dass die von Charles Ketcham eingespielte "Suspicion"-Suite auch mit dabei sein wird. Eventuell sind auch die von Gregg Nestor auf Gitarre eingespielten Stücke für Thaxton greifbar. Wenn man dann wirklich auf sechs CDs kommen soll, ist vielleicht wirklich etwas dabei, was wir noch nicht kennen. Vielleicht wirklich Klavier- oder Synth-Neueinspielungen von Sachen, die wir bereits kennen.

Vol. 3 der neuen Citadel CDs ist erschienen. Vol 4 wird in Küze folgen und beinhaltet Epics und Fantasien. Insgesamt eine schöne und gelungene Zusammenstellung der vom  Queensland Symphony Orchestra unter Richard Mills eingespielten Scores.

Die Taras Bulba Suite ist 8.45 Minuten lang und somit ist auf den für September angekündigte Vol 5 und Vol. 6 noch genügend Platz🤣 Ich bin gespannt und freue mich.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Franz_Waxman_LH_Volume3-Presentation_Pac

Citadel Records, a division of BSX Records, presents FRANZ WAXMAN: LEGENDARY HOLLYWOOD VOL. 3, THE GREAT LADIES featuring music from several films from the composer’s lengthy filmography, focusing on films centered on the popular leading ladies of the period. The music is performed by the Queensland Symphony Orchestra, conducted by Richard Mills.

FRANZ WAXMAN: LEGENDARY HOLLYWOOD VOL. 3 includes music from WOMAN OF THE YEAR, PEYTON PLACE, POSSESSED, COME BACK LITTLE SHEBA, ELEPHANT WALK, MY GEISHA, MY COUSIN RACHEL, MR. SKEFFINGTON and THE NUN'S STORY.

Composer, conductor and impresario, Franz Waxman was best known for his prolific career as a composer for the motion picture industry, spanning 150 scores throughout the 1930-1960s. Waxman won two Oscars for Best Score, was nominated twelve times and was the first to receive the honor in two consecutive years. Waxman was also an accomplished concert composer and conductor. In 1947, Waxman founded the Los Angeles Music Festival and, over the course of two decades, used it as a platform to champion American composers and introduce significant international composers with over seventy premieres, including work by Stravinsky, Shoenberg and Shostakowitz. His massive filmography includes legendary films such as BRIDE OF FRANKENSTEIN, REBECCA, SUSPICION, WOMAN OF THE YEAR, SUNSET BLVD, A PLACE IN THE SUN, THE SPIRIT OF ST. LOUIS, SAYONARA, PEYTON PLACE, THE NUN’S STORY, THE STORY OF RUTH, MY GEISHA, TARAS BULBA and many, many more.

Richard Mills is a central figure in Australia’s musical life. He is one of the country’s most frequently commissioned and performed composers and a regular guest conductor of all Australia’s leading orchestras. Mills pursued his advanced musical studies under Edmund Rubbra (composition) and Gilbert Webster (percussion) at the Guildhall School of Music, London. He is currently the artistic director of Victorian Opera, and formerly artistic director of the West Australian Opera and artistic consultant with Orchestra Victoria. He was commissioned by the Victoria State Opera to write his opera SUMMER OF THE SEVENTEENTH DOLL and by Opera Australia to write the opera BATAVIA.

Since its first concert in March, 1947, the Queensland Symphony Orchestra has established itself as a major cultural force within the city of Brisbane and the state of Queensland, Australia. Over 100,000 people attend more than 100 performances by the orchestra each year.

This series of recordings is a natural progression from SUNSET BOULEVARD: THE CLASSIC FILM SCORES BY FRANZ WAXMAN, which Charles Gerhardt recorded with the National Philharmonic for RCA in the 1970s. Like that disc, most of the music heard in this series was faithfully reconstructed from the original scores especially for these recordings. Originally presented as four volumes of LEGENDS OF HOLLYWOOD: FRANZ WAXMAN on compact disc by Varese Sarabande in the 1990s, those volumes have become very scarce over the years. Citadel Records, a division of BSX Records, is proud to bring these recordings back into the marketplace in a series of new volumes with the music newly remastered by James Nelson at Digital Outland and liner notes written by John Waxman and author Randall Larson. Ships on July 15th.

1. WOMAN OF THE YEAR Suite 4:21
2. PEYTON PLACE 9:39
Suite: Prelude; Entering Peyton Place; Going to School; Swimming; The Hilltop
3. POSSESSED Suite 12:06
4. COME BACK LITTLE SHEBA Reminiscences For Orchestra 5:35
5. ELEPHANT WALK 12:33
Suite: Prelude; The Plantation; Appeal for Help; Cylon Romance; Elephant Stampede & Finale

6. MY GEISHA 6:31
Suite: Prelude; Work Montage & Wedding;Good-bye Love (Finale)

7. MY COUSIN RACHEL 7:27
Suite: Prelude; Tisana; Philip's Birthday; At Night & Finale
8. MR. SKEFFINGTON Suite: Forsaken & Finale 5:09
9. THE NUN’S STORY 11:03
Suite: Prelude; I Accuse Myself; Haircutting; The Killing Of Aurelie; Finale

Total Time: 74:46

 

Albert_Glasser_Collection_Vol7-Presentat

Dragon’s Domain Records presents THE ALBERT GLASSER COLLECTION, VOLUME 7: FILM NOIR THRILLERS #1. With this seventh collection of the composer’s music, we are pleased to explore two more films from the composer’s vast filmography,  PLEASE MURDER ME and TREASURE OF MONTE CRISTO. Both of these scores demonstrate Albert Glasser’s capability to craft a powerful soundtrack with limited means.

Released in 1956, PLEASE MURDER ME is a first-rate noir thriller. Directed by Peter Godfrey (HOTEL BERLIN, THE TWO MRS. CARROLLS, THE WOMAN IN WHITE) from a screenplay from Donald Hyd and Al C. Ward, PLEASE MURDER ME stars Raymond Burr, Dick Foran, and Angela Lansbury. Glasser provides a suitable orchestral score that fits the film’s noirish oeuvre, bolstered by the frequent use of theremin. 

Released in 1949,  TREASURE OF MONTE CRISTO, a fast-moving modern American suspense/noir crime drama directed by William Berke (ISLAND WOMEN, FOUR BOYS AND A GUN, F.B.I. GIRL, FURY OF THE CONGO, TRAIN TO TOMBSTONE, CAGED FURY). Starring Glenn Langan (Edmund Dantes), Adele Jergens (Jean Turner), and Steve Brodie (Earl Jackson), the film is a mix of historical fiction and modern crime drama about a crooked San Francisco lawyer (Earl) who uses a beautiful blonde (Jean) to lure a merchant seaman (Ed, a descendant of the Count of Monte Cristo) into a trap to locate a fortune in jewels that disappeared thirty years before from a castle in southern France. Filmed entirely in San Francisco, Albert Glasser gives the movie a splendid orchestral score that accommodates both the film’s storyline and the monochrome background of 1949’s San Francisco. 

Dragon’s Domain Records presents THE ALBERT GLASSER COLLECTION VOLUME 7: FILM NOIR THRILLERS #1, featuring original music composed by Albert Glasser for PLEASE MURDER ME and TREASURE OF MONTE CRISTO, mastered by James Nelson at Digital Outland. The booklet contains liner notes written by noted film music journalist and author Randall D. Larson.

THE ALBERT GLASSER COLLECTION VOLUME 7: FILM NOIR THRILLERS #1 is a limited edition release and is expected to begin shipping the week of July 15th, 2024. 

PLEASE MURDER ME
1. Prologue / Main Title / Dictation (3:56)
2. I’m In Love With Her Joe / Give Me A Couple of Days To Kick It Around (3:57)
3. Quit Livin’ In A Dreamworld Lou / Chalk Him Off and Dust The Place (4:15)
4. That Is All / I Am That Man (0:58)
5. The Letter /She’s In Love With Some Kind Of An Artist (3:26)
6. I Was Expecting A Friend (2:11)
7. This Time You’re Wrong / Dining With Craig (2:10)
8. The Surprise (2:08)
9. This Grotesque Joke Of Yours Has Gone Far Enough (2:30)
10. Don’t Make Me Do It! (1:54)
11. In Exactly 55 Minutes, I Will Be Dead / End Credit (1:54)
12. Prologue / Main Title / Dictation (Alternate) (3:55)
TREASURE OF MONTE CHRISTO
13. Prelude / Main Title / Mason Gets It (3:39)
14. Dantes Rescues Adele /
Dantes and Adele Leave (2:11)
15. Reno Montage / Honeymoon Suite (1:50)
16. Dantes Climbs Building (3:08)
17. Dantes Indicted / Adele Slapped / Jury Chosen (1:50)
18. The Escape (1:58)
19. Juke Box (1:57)
20. Hospital Scene (3:19)
21. Two Things, You’re The Second (1:00)
22. Dantes Searches Files (3:41)
23. Hold It! / Jackson Gets Shot (3:20)
24. End Title (2:22)
Total Time: 65:23

Golden_Age_of_Science_Fiction_5-Presenta

Dragon’s Domain Records proudly presents the fifth volume in our ongoing series of music from classic science-fiction films, a double feature of music from two beloved films,  INVADERS FROM MARS and THE TERRORNAUTS.

Paris-born Raoul Kraushaar is credited as the composer for the original INVADERS FROM MARS. He served as both composer and music editor for Republic Studios, where the film was shot, though many sources believe the music was actually written in whole, or in part, by unsung studio composer Mort Glickman. Unlike most low-budget films of that era, the movie had a healthy music budget allowing the inclusion of an 8-person choir.

Our companion piece, THE TERRORNAUTS, is another score composed by the woefully under represented Elisabeth Lutyens. By accepting commissions to write scores for both the Hammer and Amicus studios, she became Britain’s first female feature film composer, affectionately known as the “Queen of the Horror Movies.”

In the mid-1960s, Amicus Productions’ chief Milton Subotsky created a double feature package with plots sourced from two novels with

THE TERRORNAUTS based on Murray Leinster’s “The Wailing Asteroid.” Directed by Montgomery Tully, the film has all the disheveled charm of a classic DOCTOR WHO TV episode, yet it holds together thanks to a tight script written by Hugo Award-winning author John Brunner. A group of scientists, monitoring signals from outer space are transported to a base on a nearby asteroid and tasked to defend the Earth from an invading fleet.

This fifth volume in Dragon’s Domain Records series has been mastered by James Nelson at Digital Outland, featuring exclusive liner notes by Starlog Magazine’s David Hirsch with Sam Scali and comments from scholar Erik Homenick (akiraifukube.org) on the music featured on the album. THE GOLDEN AGE OF

 SCIENCE FICTION VOL. 5 is a limited edition release and is expected to begin shipping the week of July 15th, 2024.

SPECIAL NOTE: These recordings were originally taken from analog masters and music & effects tracks and therefore certain limitations from the source tapes may be evident. We have tried to preserve as closely as possible, the quality of the original recordings.

INVADERS FROM MARS
(1953 - Raoul Kraushaar)
01. Main Title (From “Invaders From Mars”) (2:17)
02. Something Lands (2:22)
03. David’s Fear (2:53)
04. Cathy Returns & David Meets Dr. Pat (3:31)
05. The Martians Are Here (4:00)
06. Army Surrounds The Sand Pit (3:44)
07. Evidence of Martian Invaders (3:48)
08. David’s Parents Caught (4:19)
09. Inside The Spaceship (6:31)
10. Army vs. The Martian Mutants (5:03)
11. The End Of A Dream? (2:29)
12.
(Invaders from Mars 1953) Theatrical Trailer (2:16)
THE TERRORNAUTS
(1967 - Elisabeth Lutyens)
13. Main Title (From “The Terrornauts”) (1:45)
14. The Stars Answer Our Call (4:01)
15. Asteroid Base (2:43)
16. The Mission (3:40)
17. The War In Space (2:40)
18. End Titles (0:53)
19.
The Terrornauts (1967) Theatrical Trailer (1:43)
20. Alien Signal / Robot Instructs / Defense Rocket
Strike FX (From “The Terrornauts”) (1:39)

Total Time 63:12

artworkaf7d8ba7-5612-44f2-a33a-f5938f6b1

Dragon’s Domain Records presents THE BEST OF THE  FAIRYTOPIA SAGA, featuring music composed by Eric Colvin for the computer-animated fantasy films  FAIRYTOPIA,  MERMAIDIA,  MAGIC OF THE RAINBOW and MARIPOSA.

One of the longest running, highest selling and most adored toy properties in the history of children’s toys is a high-fashion accessory doll named Barbie, created by Ruth Handler for Mattel in 1959. Although Barbie has been around for sixty-five years, it’s only been in the last twenty-five years that Barbie has made appearances in made-for-television animated specials. One particular series of films features Barbie as a wingless fairy named Elina, beginning with FAIRYTOPIA in 2005 and continuing with three follow-up movies,  MERMAIDIA, MAGIC OF THE RAINBOW and MARIPOSA.

Once upon a time, in a magical realm known as Fairytopia, there lived a beautiful flower fairy named Elina who lived with her puffball, Bibble. Unlike other flower fairies, Elina did not have wings, an unfortunate condition for which she was mercilessly ridiculed. One day, Elina discovers that one of the guardians of

 Fairytopia has been kidnapped and only she has the power to bring her home...

The music for the FAIRYTOPIA series was composed by Eric Colvin, who has worked as a composer, musician, conductor and synthesizer. His works as composer includes MONTE WALSH, CROSSFIRE TRAIL, NASCAR: THE IMAX EXPERIENCE, MURDER SHE PURRED: A MRS. MURPHY MYSTERY and more. Colvin has also worked as a record producer and as a scoring assistant, keyboard performer, arranger and orchestrator for other composers including Basil Poledouris.

For the FAIRYTOPIA films, Colvin was encouraged to utilize “old-school” thematic scoring techniques using specific instruments and leitmotifs to represent various characters, concepts, and locations peppered throughout the narrative of all four films. While the music budget was low for these films, the composer was able to create beautiful orchestral music that was all achieved in the box: no live players, just the Vienna Symphonic Library, two GigaStudios, and a sequencer.

Dragon’s Domain Records presents THE BEST OF THE FAIRYTOPIA SAGA on two CDs, featuring music composed by Eric Colvin for the popular series of FAIRYTOPIA films. The liner notes are written by author and composer Brian Satterwhite, featuring the participation of the composer. The music has been mastered by James Nelson at Digital Outland.

THE BEST OF THE FAIRYTOPIA SAGA is on two CDs as a Disc-On-Demand release and is expected to begin shipping the week of July 15th and can be ordered at www.buysoundtrax.com. The first 50 copies sold through our website will include an autograph by the composer.

CD 1
FAIRYTOPIA
01. Fairytopia Main Title/Magic Meadow (3:38)
02. Fairy Wings Guide Your Way/ Flower Ride (4:35)
03. Meet Azura/Azura Tells Of Laverna (4:48)
04. Fungus Captures Azura / Get Back Here (2:50)
05. Evading Firebirds/Wildering Wood/Hugh Needs Rest (4:31)
06. Laverna is Conquered (8:56)

MERMAIDIA
07. Bibble’s Being Followed / Naloo’s In Trouble/Let’s Find Naloo/Meet Max (3:37)
08. Vail of Poison/Looking For Clues/Meet Nori/What Sea Butterfly?/Nori Rejects Elina (4:02)
09. Going Underwater/Carousel of Confusion (4:42)
10. Where The Merfairies Live/Race Is On (4:01)
11. Faux Delphine/I Think You’re Delphine (2:26)
12. You Must Prove Yourselves/Wishing Pearls/To The Depths Of Despair (2:26)
13. Struggle To The Depths 5:21)
14. Mirror Of The Mist/Max Finds The Immunity Berry (3:56)
15. Crest Of Courage/Bibble Pops The Bubble/It’s That Way/Geyser Challenge (3:16)
16. Berry Cave/Naloo Hanging Upside Down/Naloo Is Freed/Behold The Immunity Berry! (3:32)
17. Laverna The Toad/Back At The Meadow (3:46
Total Time, CD 1: 71:07

CD 2
MAGIC OF THE RAINBOW
01. Lyndon & The Tumble/Dorm Arrival/Fabulous Faben (4:13)
02. Bibble Meets Dizzle/Reluctant Goodnight (4:12)
03. Guardians Arrive/Lumina’s Foreshadowing/Water Control/Laverna Plotting (4:28)
04. Sunburst Is Steamed/Luminescence Fizzled/Elina & Sunburst Light Fight (4:16)
05. Preparing For The Flight of Spring (11:33)
06. Flight of Spring/Laverna Defeated (12:01)
Mariposa
07. Mariposa Main Title (3:39)
08. We’re Gonna Be Late/Demanding Sisters/Nothing To Wear (4:18)
09. Gastros Boasts / Reading The Same Book (2:07)
10. The Prince Is In Danger/For Hope/Carlos Behind Bars (4:12)
11. Chased by Skeezites (4:10)
12. Lonely In The Bewilderness/Crazy For Fluttercorn/Spying (4:00)
13. Down To The Water Worlds/The Sea Beast/Monster’s Mouth (5:17)
14. Flutterfield Saved (8:01)
Total Time, CD 2: 77:03

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Also jetzt mit "Woman of the Year" doch das erste bislang unveröffentlichte Stück aus den Waxman-Sessions (ich wäre auch darüber gestolpert). Auf Vol. 4 hingegeben anscheinend wieder Altbekanntes:

https://www.qobuz.com/at-de/album/legendary-hollywood-franz-waxman-vol-4-franz-waxman/jy47zc6zf644a

 

Ich kann mir aber kaum vorstellen, dass damals wirklich genug Material für zwei CDs aufgenommen wurde, das unveröffentlich geblieben ist. Wir werden es sehen...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 6.7.2024 um 18:36 schrieb Stefan Huber:

Also jetzt mit "Woman of the Year" doch das erste bislang unveröffentlichte Stück aus den Waxman-Sessions (ich wäre auch darüber gestolpert). Auf Vol. 4 hingegeben anscheinend wieder Altbekanntes:

https://www.qobuz.com/at-de/album/legendary-hollywood-franz-waxman-vol-4-franz-waxman/jy47zc6zf644a

 

Ich kann mir aber kaum vorstellen, dass damals wirklich genug Material für zwei CDs aufgenommen wurde, das unveröffentlich geblieben ist. Wir werden es sehen...

Eigentlich ist das sehr traurig. Die Musik ist seit dem 05.07 bei youtube und hat nur 36 Aufrufe. Die anderen Suiten aus Vol. 3 teilweise noch weniger.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 4 Stunden schrieb nordfriesede:

Eigentlich ist das sehr traurig. Die Musik ist seit dem 05.07 bei youtube und hat nur 36 Aufrufe. Die anderen Suiten aus Vol. 3 teilweise noch weniger.

Mich verwundert das  eigentlich gar nicht. Denn warum sollen hier jetzt plötzlich Hunderte diese Suiten aufrufen, die es seit den 90ern alle auf CD gibt? Erstens sind die alten Varèse-Waxman-Sampler bei Discogs etwa immer noch sehr günstig greifbar - sogar oft unter 10.- € für eine CD - und zweitens haben doch fast alle älteren Sammler, die seit den 80ern oder wenigstens frühen 90ern dabei sind, sich damals bereits diese CDs geholt. Wie viele Personen bleiben da dann heutzutage noch übrig? Die ganz jungen Sammler haben an solch alten Scores (und auch an den Filmen selbst) so oder so meist kein Interesse mehr, also wächst von unten her ja auch kaum mehr was nach.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 6.7.2024 um 18:36 schrieb Stefan Huber:

Also jetzt mit "Woman of the Year" doch das erste bislang unveröffentlichte Stück aus den Waxman-Sessions (ich wäre auch darüber gestolpert). Auf Vol. 4 hingegeben anscheinend wieder Altbekanntes:

https://www.qobuz.com/at-de/album/legendary-hollywood-franz-waxman-vol-4-franz-waxman/jy47zc6zf644a

 

Ich kann mir aber kaum vorstellen, dass damals wirklich genug Material für zwei CDs aufgenommen wurde, das unveröffentlich geblieben ist. Wir werden es sehen...

"Woman of the year" gibt es im Original auf der Waxman-Collection von Intrada. Die reicht mit 14 Minuten vollkommen aus und erspart mir die VÖs von DD

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 18 Stunden schrieb Stefan Schlegel:

Mich verwundert das  eigentlich gar nicht. Denn warum sollen hier jetzt plötzlich Hunderte diese Suiten aufrufen, die es seit den 90ern alle auf CD gibt? Erstens sind die alten Varèse-Waxman-Sampler bei Discogs etwa immer noch sehr günstig greifbar - sogar oft unter 10.- € für eine CD - und zweitens haben doch fast alle älteren Sammler, die seit den 80ern oder wenigstens frühen 90ern dabei sind, sich damals bereits diese CDs geholt. Wie viele Personen bleiben da dann heutzutage noch übrig? Die ganz jungen Sammler haben an solch alten Scores (und auch an den Filmen selbst) so oder so meist kein Interesse mehr, also wächst von unten her ja auch kaum mehr was nach.

Ich finde die CD Aufmachung gelungen und ansprechend. Ob die 500er Auflage verkauft wird, ist mehr als fraglich. Trotzdem, nur 36 Aufrufe - ist schon recht mickrig.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 12.7.2024 um 13:05 schrieb ronin1975:

krasses Sound Design wie zu erwarten für den Nicolas Cage Horrorschocker

 

 

wer sich fragt wer Zilgi denn sein, das ist der Bruder vom Regisseur Os Perkins (und Sohn von Anthony Perkins)... als Jux sich ein Pseudonym hier zugelegt... im Film sehr packende, schrille Musik, die die Spannungsschraube gehörig anzog. Gefiel mir gut... zum Anhören etwas schwierig, aber das hatte echt Kraft... Film gefiel mir auch echt gut. Man muss schon sehr aufmerksam sein, um der Story gut folgen zu können. Ein zweites Mal Anschauen kann nicht schaden... Cage war verrückt... haha

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Neu von Quartet:

ROMAN-EMPIRE.jpg

Quartet Records, in collaboration with NHK Enterprises, presents the long-awaited reissue of Japanese composer Toshiyuki Watanabe’s impressive symphonic score for the 2004 documentary mini-series ROMAN EMPIRE.

Produced by the Japanese national public television channel NHK, ROMAN EMPIRE consists of three episodes in which we are shown the birth, rise and decline of the third period of Roman civilization in classical antiquity. It chronicles a fascinating multicultural journey that begins in the ruins of Timgad (Algeria) and then stops in cities like Pompeii and ends in Britain, the ancient Britain of the Roman Empire, which under the command of Emperor Hadrian began its inexorable decline and destruction.

To show musically how this mixture of various races, languages and religions was dominated by the same power while also prospering from many improvements in urban infrastructure, politics, culture, etc., Watanabe provides a sensitive, powerful, highly melodic score. The opening theme, “Far Away Rome,” performed by Bosnian singer (based in Japan) Jadranka Stojaković and Spanish guitarist Masayoshi Furukawa (one of the best performers in the world), is a real stand out. Both elements, boasting a markedly Mediterranean air, join with the virtuosity of the Japanese master’s arrangements to fully immerse us in the journey.The original album was released only in Japan in 2004 in a very limited print run. Due to the impact of the score, it became a holy grail for the most demanding collectors for two decades. This new edition has been remastered by Chris Malone from the original album stereo master tapes. The package includes a preface and track-by-track commentary written by the composer himself, as well as an essay by Juan Ramón Hernández Almagro and an exclusive interview with maestro Watanabe.

Tracklist:

Far Away Rome (Opening Theme) (1:42)

Light of Rome (2:53)

Rich Rome (3:43)

The Strongest Military Nation (3:09)

Fate (4:50)

The Cornerstone of Prosperity (3:09)

Remaining Mysteries I (2:57)

An Ever-Expanding Empire (3:53)

A Giant Estate on the Verge of Collapse (2:52)

Remaining Mysteries II (4:19)

Civic Decadence (4:06)

Far Away Rome (Main Theme) (3:47)

 

EL-SALTO.jpg

Quartet Records, in collaboration with Solisterrae Music, presents the soundtrack album of a new score by Goya Award-winning composer Pascal Gaigne (ERREMENTARI, HANDIA, EL FARO DE LAS ORCAS, PIEDRAS) for a new film directed by Benito Zambrano.

EL SALTO is a social drama-thriller about Ibrahim, who arrives in Spain from Guinea-Conakry, settles in Madrid and establishes a life there for himself and his family. One day he is arrested by the police and deported to his home country for lacking a residence permit. From that moment on, his only goal is to return to Spain. After traveling through Africa, he settles in a refugee camp located between Africa and Europe. There he meets Aminata, a girl determined to jump the border fence separating Morocco from North African Spanish territory. This, however, is a physical feat that not everyone can achieve.

Pascal Gaigne has written a very emotional and sensitive score. Performed by the Bratislava Symphony Orchestra under the baton of David Hernando Rico, it features different soloists acting as the inner voices of the characters – especially cello, laud (a Spanish folk cittern) and percussion.

This album represents, once again, the powerful and unique voice of Pascal Gaigne within the contemporary European film music community.

Tracklist:

El salto / Ibra / Redada (3:47)

El viaje (3:03)

En la comisaría (1:33)

Ibra (1:42)

Ousman (2:12)

Deportación (2:54)

Encerrados (0:34)

Confianza (0:32)

Cet Homme est Mort (1:27)

El viaje 2 (1:18)

Merci Madame (0:59)

Campo (0:54)

Melilla (0:47)

Cuisinière (1:05)

Policier en civil (0:53)

El salto 2 (1:05)

Football Dream (0:33)

Cloture (2:18)

Courez ! (3:54)

Aminata (3:03)

El salto 3 (0:37)

Última noche (2:18)

Chacun son Dieu (0:51)

El salto 4 (7:44)

El viaje (3:25)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 43 Minuten schrieb Alexander Grodzinski:

Neu von Quartet:

ROMAN-EMPIRE.jpg

Quartet Records, in collaboration with NHK Enterprises, presents the long-awaited reissue of Japanese composer Toshiyuki Watanabe’s impressive symphonic score for the 2004 documentary mini-series ROMAN EMPIRE.

 

 

Ungewöhnliche Wahl, habe ein paar von Toshiyuki Watanabes Veröffentlichungen von denen alle solide sind (wenn auch manchmal zu routiniert ohne das gewisse "Plus") - muss da mal rein hören.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...
vor 28 Minuten schrieb ronin1975:

mitreissender Animationsscore im Stile von Broughton und Goldsmiths Nimh.

streckenweise sogar Anklänge an Penderecki und düstere Action und fast Horror. Alles im grössten Orchesterstil der 80er und 90er.

ein echtes Highlight!

Und jetzt auch als CD on demand.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung