Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Award Season 2017/2018


 Teilen

Empfohlene Beiträge

vor einer Stunde schrieb Sebastian Schwittay:

Also ich finde ja: zugänglicher (und emotionaler) war Greenwood noch nie. Sicher steckt da auch viel Konzept und musikalischer Feingeist drin, aber man kann sich auch einfach am Wohlklang der Musik erfreuen. (Wenn man mal Tracks wie "Barbara Rose" oder "Boletus Felleus" außen vor lässt...)

Das stimmt wohl. Es gibt Stücke in dem Soundtrack, die "leichter verdaulich" sind. Nehmen wir nur Phantom Thread I oder For the Hungry Boy. Aber insgesamt empfinde ich ihn schon eher als "schwere Musik". Und das ist überhaupt nicht negativ gemeint. Im Gegenteil! Mir ist es dennoch schwer gefallen, den Soundtrack am Stück zu hören und auch das, ist nicht negativ gemeint.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 8 Minuten schrieb BVBFan:

Mir ist es dennoch schwer gefallen, den Soundtrack am Stück zu hören

Ging mir genauso, liegt aber daran, dass das Album nicht optimal sequenziert ist (vor allem zwischen Track 4 und 9). Ich habe mir eine eigene Playlist zusammengestellt, die ich auch noch im Thread zum Score posten werde. Ein bisschen was umgestellt, ein paar Minuten weggelassen, und schon flutscht es. B)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

also bei den Oscars... naja... Greenwood verdient das am Meisten, wirklich sehr schöne und ungewöhnliche Musik. Williams für LAST JEDI ist ja wohl nen Witz... gab es nicht die Regel "Score basierend auf alten Themen darf nicht nominiert werden"? Dafür, dass auch sonst der Score kaum Beachtung fand (man erinnere sich noch wie FORCE AWAKENS Score überall erwähnt und gelobt wurde) find ich das beachtlich, dass jetzt ein Star Wars Durchschnittsscore nominiert wird. E1-3 bekamen ja auch keine Nominierung damals... 

ist das eigentlich Burwells erste Nominierung? 

und na wenn Desplat für SHAPE gewinnt... also verdient ist das nicht. Find das ein recht 0815 Romanzen/Abenteuerscore... hätt ich nicht mal nominiert. Und über Dunkirk muss man gar nicht sprechen... auch da wurden wohl alle Regeln über Bord geworfen, sobald ein Film oder Komponist genug Prestige hat... 

trotzdem: Im Vergleich zu den letzten Jahren sind das allesamt doch noch Scores, die ganz ordentlich sind und es is dazu ja echt ne bunte Mischung.

Ich geh mal von Greenwood aus.

super find ich ja 4 Noms für GET OUT... wer hätte das gedacht? Die Musik ist da ja auch etwas ungewöhnlich, der Komponist macht ja sonst nur Klassik... hätte mit Glück vielleicht auch noch eine Nominierung abgreifen können... aber is auch immer Business, wenn man sich selber nicht drum kümmert und zu den Parties geht etc, dann wird's auch nix mit ner Nominierung...

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 3 Stunden schrieb ronin1975:

ist das eigentlich Burwells erste Nominierung? 

 

Nope.. erst seine zweite. 2016 wurde er für "Carol" nominiert. Für mich unglaublich, dass er erst zwei Nominierungen in seiner schon Laufbahn bekommen hat. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Die Movie Music UK Awards wurden vergeben.. mich persönlich freut die Nominierung von Anne-Kathrin Dern für ihre tolle "Hexe Lilli"-Musik. 

 

Zitat

 

      SCORE OF THE YEAR

  • VALERIAN AND THE CITY OF A THOUSAND PLANETS, music by Alexandre Desplat (review)

Nominees:

  • MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle (review)
  • PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood (review)
  • THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat (review)
  • STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams (Review)

COMPOSER OF THE YEAR

  • ALEXANDRE DESPLAT

Nominees:

  • GEORGE KALLIS
  • NAOKI SATO
  • BENJAMIN WALLFISCH
  • JOHN WILLIAMS

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR

  • GEORGE KALLIS

Nominees

  • ANNE KATHRIN DERN
  • MATTHIEU GONET
  • CHRISTOPHER WILLIS
  • LIN ZHAO

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR

  • GEORGE KALLIS

Nominees

  • ANNE KATHRIN DERN
  • MATTHIEU GONET
  • CHRISTOPHER WILLIS
  • LIN ZHAO

BEST ORIGINAL SONG

  • “EVERMORE” from Beauty and the Beast, written by Alan Menken and Tim Rice, performed by Daniel Stevens (in the film) and Josh Groban (in the end credits)

Nominees:

  • “A LITTLE CHANGE IN THE WEATHER” from Downsizing, written by Rolfe Kent, Edward Randell, and Joanna Goldsmith-Eteson, performed by The Swingles
  • “BRING THE SNOW” from Moomins and the Winter Wonderland, written by Jori Sjoroos, Jussi Vahvaselkä, and Paula Vesala, performed by Sarah Àlainn
  • “SPEAK TO ME” from Voice from the Stone, written by Michael Wandmacher and Amy Lee, performed by Amy Lee
  • “REMEMBER ME” from Coco, written by Kristin Anderson-Lopez and Robert Lopez, performed by Benjamin Bratt, Gael Garcia Bernal, Anthony Gonzalez, and Miguel feat. Natalia Lafourcade

BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION

  • THE ORVILLE, music by Bruce Broughton, John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee

Nominees:

  • GAME OF THRONES, music by Ramin Djawadi
  • ONNA JOUSHU NAOTORA, music by Yoko Kanno (review)
  • OUTLANDER, music by Bear McCreary
  • TIEMPOS DE GUERRA, music by Federico Jusid (Review)

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME

  • VALKYRIA: AZURE REVOLUTION, music by Yasunori Mitsuda

Nominees:

  • DIVINITY: ORIGINAL SIN II, music by Borislav Slavov
  • MARIO + RABBIDS: KINGDOM BATTLE, music by Grant Kirkhope (review)
  • MINECRAFT: NORSE MYTHOLOGY, music by Gareth Coker
  • SO LET US MELT, music by Jessica Curry

BEST DRAMA SCORE

  • PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood (review)

Nominees:

  • DARKEST HOUR, music by Dario Marianelli (review)
  • MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle (review)
  • VICEROY’S HOUSE, music by A. R. Rahman (review)
  • YOUTH, music by Lin Zhao (Review)

BEST COMEDY SCORE

  • THE DEATH OF STALIN, music by Christopher Willis (review)

Nominees:

  • ALI’S WEDDING, music by Nigel Westlake (review)
  • DOWNSIZING, music by Rolfe Kent (review)
  • KNOCK, music by Cyrille Aufort (review)
  • MADAME, music by Matthieu Gonet (review)

BEST ACTION/ADVENTURE/THRILLER SCORE

  • A CURE FOR WELLNESS, music by Benjamin Wallfisch (review)

Nominees:

  • LÔI BÁO, music by Christopher Wong (review)
  • PLAN DE FUGA, music by Pascal Gaigne (review)
  • LA RAGAZZA NELLA NEBBIA, music by Vito Lo Re (review)
  • WOLF WARRIOR 2, music by Joseph Trapanese (review)

 

BEST FANTASY/SCI-FI/HORROR SCORE

  • VALERIAN AND THE CITY OF A THOUSAND PLANETS, music by Alexandre Desplat (review)

Nominees:

  • HONNOUJI HOTEL, music by Naoki Sato (review)
  • THE LAST WARRIOR, music by George Kallis (review)
  • THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat (review)
  • STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams (review)

BEST ANIMATION SCORE

  • CAPTAIN UNDERPANTS, music by Theodore Shapiro (review)

Nominees:

  • COCO, music by Michael Giacchino (review)
  • MOOMINS AND THE WINTER WONDERLAND, music by Łukasz Targosz (review)
  • SPARK, music by Robert Duncan (review)
  • THE STAR, music by John Paesano

BEST DOCUMENTARY SCORE

  • MULLY, music by Benjamin Wallfisch

Nominees:

  • BOSTON, music by Jeff Beal
  • CANTÁBRICO: LOS DOMINIONOS DEL OSO PARDO, music by Santi Vega
  • JANE, music by Philip Glass
  • L’EMPEREUR, music by Cyrille Aufort (review)

Quelle: https://moviemusicuk.us/2018/02/01/movie-music-uk-awards-2017/

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 7 Minuten schrieb Sebastian Schwittay:

Naja, dass Desplat wieder drei Preise abstauben muss (gerade für VALERIAN... immerhin aber nicht für SHAPE OF WATER) finde ich übertrieben.

Schön aber, dass THE DEATH OF STALIN gewürdigt wurde!

Für mich ist "Valerian" auch kein so toller Score, wie er von vielen betrachtet wird. Da fängt es schon an mit einem fehlenden prägnanten Hauptthema.. und der Rest wirkt so für mich, als ob das nun seine Musik ist, die er für "Roque One" geschrieben hätte. Irgendwie zündet das bei mir einfach nicht. "Shape of Water" gefällt mir da schon besser, da ich solche verspielte Musik sehr gerne mag. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Mal wieder ein Preis für Greenwood, und zwar bei der International Cinephile Society: 

Zitat

Best Original Score:

Jonny Greenwood, “Phantom Thread”

https://www.nextbestpicture.com/latest/the-2017-international-cinephile-society-awards-winners

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

ZWISCHENSTAND

------------------------------

THE SHAPE OF WATER (Desplat): 12 Auszeichnungen

PHANTOM THREAD (Greenwood): 10 Auszeichnungen

BLADE RUNNER 2049 (Zimmer, Wallfisch): 2 Auszeichnungen

THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI (Burwell): 2 Auszeichnungen

DUNKIRK (Zimmer): 2 Auszeichnungen

COCO (Giacchino): 1 Auszeichnung

 

(Die Preise der Internet-Seiten - Movie Music UK, AwardsCircuit, Next Best Picture - zähle ich nicht mit.)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Gestern ganz zufällig auf imdb entdeckt, dass auch Thomas Newman einen Preis für seine Arbeit im Jahre 2017 gewonnen hat..

2017     Hollywood Film Composer Award     

Thomas Newman, “Victoria & Abdul”

Etwas schwer auf der Seite zu finden, aber vielleicht funzt es ja mit diesem Link:
https://www.hollywoodawards.com/honorees-database/?honoreeKeyword=&honoreeYear=&honoreeCategory=hollywood-film-composer-award

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

THE 2017 IFMCA AWARD NOMINEES

SCORE OF THE YEAR

  • PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood
  • THE POST, music by John Williams
  • THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat
  • STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
  • WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

COMPOSER OF THE YEAR

  • ALEXANDRE DESPLAT
  • MICHAEL GIACCHINO
  • DANIEL PEMBERTON
  • BENJAMIN WALLFISCH
  • JOHN WILLIAMS

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR

  • MICHAEL ABELS
  • ANNE-KATHRIN DERN
  • GEORGE KALLIS
  • ALEJANDRO VIVAS
  • CHRISTOPHER WILLIS

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM

  • ALL THE MONEY IN THE WORLD, music by Daniel Pemberton
  • DARKEST HOUR, music by Dario Marianelli
  • MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle
  • PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood
  • THE POST, music by John Williams

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM

  • THE DEATH OF STALIN, music by Christopher Willis
  • DOWNSIZING, music by Rolfe Kent
  • KNOCK, music by Cyrille Aufort
  • PADDINGTON 2, music by Dario Marianelli
  • THEIR FINEST, music by Rachel Portman

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM

  • A CURE FOR WELLNESS, music by Benjamin Wallfisch
  • JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE, music by Henry Jackman
  • KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD, music by Daniel Pemberton
  • PLAN DE FUGA, music by Pascal Gaigne
  • THE RENDEZVOUS, music by Austin Wintory

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM

  • GET OUT, music by Michael Abels
  • THE SHAPE OF WATER, music by Alexandre Desplat
  • STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
  • VALERIAN AND THE CITY OF A THOUSAND PLANETS, music by Alexandre Desplat
  • WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FILM

  • CAPTAIN UNDERPANTS: THE FIRST EPIC MOVIE, music by Theodore Shapiro
  • COCO, music by Michael Giacchino
  • THE EMOJI MOVIE, music by Patrick Doyle
  • FERDINAND, music by John Powell
  • LOVING VINCENT, music by Clint Mansell

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY

  • BLUE PLANET II, music by Hans Zimmer, Jacob Shea, and David Fleming
  • BOSTON, music by Jeff Beal
  • EARTH: ONE AMAZING DAY, music by Alex Heffes
  • JANE, music by Philip Glass
  • MULLY, music by Benjamin Wallfisch

BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION

  • ALIAS GRACE, music by Jeff Danna and Mychael Danna
  • GAME OF THRONES, music by Ramin Djawadi
  • ONNA JÔSHU NAOTORA, music by Yôko Kanno
  • THE ORVILLE, music by Bruce Broughton, John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee
  • TIEMPOS DE GUERRA, music by Federico Jusid

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA

  • DEFORMERS, music by Austin Wintory
  • DIVIDE, music by Chris Tilton
  • GET EVEN, music by Olivier Deriviére
  • RIME, music by David García Díaz
  • VALKYRIA: AZURE REVOLUTION, music by Yasunori Mitsuda

BEST NEW RELEASE, RE-RELEASE OR RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE

  • BEN-HUR, music by Miklós Rózsa; The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by James Fitzpatrick, Gareth Bevan, and Nic Finch (Tadlow)
  • CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND, music by John Williams; album produced by Mike Matessino; liner notes by Mike Matessino; album art direction by Jim Titus (La-La Land)
  • DAMNATION ALLEY, music by Jerry Goldsmith; album produced by Nick Redman and Mike Matessino; liner notes by Julie Kirgo; album art direction by Kay Marshall (Intrada)
  • DUEL IN THE SUN, music by Dimitri Tiomkin; The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by Jim Titus (Tadlow/Prometheus)
  • E.T. THE EXTRA-TERRESTRIAL, music by John Williams; album produced by Mike Matessino and Bruce Botnick; liner notes by Mike Matessino; album art direction by Jim Titus (La-La Land)

BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM

  • CAPTAINS COURAGEOUS: THE FRANZ WAXMAN COLLECTION, music by Franz Waxman; album produced by Douglass Fake; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by Kay Marshall and Joe Sikoryak (Intrada)
  • DEBBIE WISEMAN: LIVE AT THE BARBICAN, music by Debbie Wiseman; The Orchestra of the Guildhall School conducted by Debbie Wiseman; album produced by Debbie Wiseman, Reynold Da Silva, David Stoner, and Pete Compton; liner notes by Debbie Wiseman; album art direction by Stuart Ford (Silva Screen)
  • JOHN WILLIAMS AND STEVEN SPIELBERG: THE ULTIMATE COLLECTION, music by John Williams; album produced by Laura Zsaka and Jamie Richardson; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Amelia Tubb (Sony Classical)
  • THRILLER, music by Jerry Goldsmith; The City of Prague Philharmonic Orchestra conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick and Leigh Phillips; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Matthew Wright and Nic Finch (Tadlow)
  • THE WILD WILD WEST, music by Various Composers; album produced by Jon Burlingame; liner notes by Jon Burlingame; album art direction by Jim Titus (La-La Land)

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR

  • CALDERA RECORDS, Stephan Eicke
  • INTRADA RECORDS, Douglass Fake and Roger Feigelson
  • LA-LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
  • QUARTET RECORDS, José M. Benitez
  • TADLOW MUSIC, James Fitzpatrick

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR

  • “End Credits” from WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino
  • “Finale” from STAR WARS: THE LAST JEDI, music by John Williams
  • “Growing Up in Londinium” from KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD, music by Daniel Pemberton
  • “Justice” from MURDER ON THE ORIENT EXPRESS, music by Patrick Doyle
  • “Love” from THE BOSS BABY, music by Hans Zimmer, Steve Mazzaro, and Conrad Pope
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...

"Phantom Thread" wurde von der IFMCA als Score des Jahres ausgezeichnet.

Hier die komplette Liste:
 

Zitat

 

SCORE OF THE YEAR

PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood

COMPOSER OF THE YEAR

ALEXANDRE DESPLAT

BREAKTHROUGH COMPOSER OF THE YEAR

GEORGE KALLIS

FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR

“End Credits” from WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM

PHANTOM THREAD, music by Jonny Greenwood

BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM

THE DEATH OF STALIN, music by Christopher Willis

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE/THRILLER FILM

A CURE FOR WELLNESS, music by Benjamin Wallfisch

BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM

WAR FOR THE PLANET OF THE APES, music by Michael Giacchino

BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FILM

CAPTAIN UNDERPANTS: THE FIRST EPIC MOVIE, music by Theodore Shapiro

BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY

MULLY, music by Benjamin Wallfisch

BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION

THE ORVILLE, music by Bruce Broughton, John Debney, Joel McNeely, and Andrew Cottee

BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA

RIME, music by David García Díaz

BEST NEW RELEASE, RE-RELEASE OR RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE

BEN-HUR, music by Miklós Rózsa; The City of Prague Philharmonic Orchestra & Chorus conducted by Nic Raine; album produced by James Fitzpatrick; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by James Fitzpatrick, Gareth Bevan, and Nic Finch (Tadlow)

BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM

CAPTAINS COURAGEOUS: THE FRANZ WAXMAN COLLECTION, music by Franz Waxman; album produced by Douglass Fake; liner notes by Frank K. De Wald; album art direction by Kay Marshall and Joe Sikoryak (Intrada)

FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR

LA-LA LAND RECORDS, MV Gerhard and Matt Verboys
Quelle: http://filmmusiccritics.org/2018/02/ifmca-award-winners-2017/

 


Wer sich fragt, wer die sind:

Zitat


The International Film Music Critics Association (IFMCA) is an association of online, print and radio journalists who specialize in writing and broadcasting about original film, television and game music. Since its inception the IFMCA has grown to comprise over 65 members from countries such as Australia, Belgium, Canada, China, Denmark, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, the Netherlands, Norway, Poland, Romania, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, and the United States of America.

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...

Letzter ZWISCHENSTAND vor den Oscars: 

------------------------------

THE SHAPE OF WATER (Desplat): 14 Auszeichnungen

PHANTOM THREAD (Greenwood): 12 Auszeichnungen

BLADE RUNNER 2049 (Zimmer, Wallfisch): 2 Auszeichnungen

THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI (Burwell): 2 Auszeichnungen

DUNKIRK (Zimmer): 2 Auszeichnungen

WAR FOR THE PLANET OF THE APES (Giacchino): 2 Auszeichnungen

COCO (Giacchino): 1 Auszeichnung

VICTORIA & ABDUL (Newman): 1 Auszeichnung

THE DEATH OF STALIN (Willis): 1 Auszeichnung

A CURE FOR WELLNESS (Wallfisch): 1 Auszeichnung

MULLY (Wallfisch): 1 Auszeichnung

CAPTAIN UNDERPANTS: THE FIRST EPIC MOVIE (Shapiro): 1 Auszeichnung

 

Interessanterweise kein einziger Preis für Williams in diesem Jahrgang. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

ich hoffe doch seeeehr auf desplat und "shape of water",                                                                                                                                                                                                                                        ein traum von score für einen traum von film! märchenhaft, zauberhaft, poetisch!

nur ein aspekt stört mich in dem score in zwei drei tracks und das ist, daß..zumindest in meinen ohren...das akkordeon bzw. dessen melodielinie zuweilen mehr nach einem musikalischen schlendern am seine-ufer von paris klingt, als nach dem nächtlichen baltimore. vielleicht ist ja da der innere franzose in desplat etwas mit ihm "durchgegangen" ;).

aber abgesehen davon sind film und score ein einziger phantastischer traum und eine nostalgische liebeserklärung ans kino.

ich hoffe mal, daß sowohl alexandre desplat, als auch guillermo del toro, die überragende sally hawkins, richard jenkins (obwohl michael stuhlbarg mindestens genauso gut wenn nicht besser war!) einen goldjungen gewinnen heute nacht.  :)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung