Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: Silver Bullet (Jay Chattaway)


Trekfan
 Teilen

Empfohlene Beiträge

https://store.intrada.com/core/media/media.nl?id=40737&c=ACCT67745&h=8jJexbR409epmH52FQ4HGqWI0WX7ryLVxKGOwZh01K_1kNis

 


https://store.intrada.com/s.nl/it.A/id.12393/.f

Jay Chattaway
Label: Intrada Special Collection Volume ISC 486
Film Date: 1985
Album Date: 2023
Time: 56:08

Jay Chattaway horror score is newly expanded on CD! Paramount releases, Dino De Laurentiis presents, Stephen King scripts from his own novelette, “Cycle Of The Werewolf”, Daniel Attias directs, Gary Busey, Everett McGill, Corey Haim star. Disabled pre-teen Marty Coslaw is convinced he knows who - or what - is behind the numerous grisly murders happening in his small home town in Maine. Wheeling about in his motorized wheel chair, given to him by his alcoholic Uncle Red and christened the Silver Bullet, Marty seeks proof of the existence of werewolves. Needing convincing are Marty’s loving but frustrated sister, his mom, the town Sheriff, the reverend and especially Uncle Red. One of those individuals is indeed a bona fide werewolf. King’s tale melds terror with friendship in equal doses, with tinges of family nostalgia tucked behind the scares.

Composer Jay Chattaway anchors his score around a highly melodic major-key theme for the Silver Bullet that plays both in scenes with Marty on the move and serves as a freewheeling vocal. Another more emotional layer of the score comes with a minor-key theme, gentle and melancholy, which brings a sweet-sad timbre in key scenes, particularly when Marty’s sister seeks evidence supporting his claims and, in a highlight, when Uncle Red has another Silver Bullet prepared, the kind that shoots from a gun. In balance are the intense cues surrounding the mysterious killings, including some riveting chase cues, culminating in a fierce showdown between Marty with Uncle Red vs. the werewolf. The score covers considerable territory but remains cohesive via the primary musical motifs that recur throughout.

Intrada presents Chattaway’s score courtesy Paramount Pictures, expanded from the previous issue and remastered from the original three-channel stereo mixes made by Alec Head in April & May 1985 at The Carriage House. John Takis offers informative notes, Kay Marshall designs strong packaging with flipper-style booklet cover. Orchestrations by Barb Luby. Jay Chattaway composes, conducts. Intrada Special Collection CD available while quantities and interest remain!

01. Main Title (1:58)
02. Arnie (1:27)
03. Marty’s Entrance (0:40)
04. Driving Home (0:39)
05. Marty’s Apology (1:55)
06. Stella And The Beast (2:24)
07. Marty Escorts Tammy (0:50)
08. Marty And Uncle Red (0:55)
09. Coming After Milt (3:38)
10. Town Paranoia (0:54)
11. Brady Gets It (1:11)
12. Red And Marty’s Drive (0:54)
13. The Hunt (1:42)
14. The Bog (3:00)
15. Bad Dream (1:17)
16. Silver Bullet Reveal (0:29)
17. Joyride (1:19)
18. Sneakout (1:31)
19. On The Bridge/Night Escape (2:32)
20. Looking For Mr. One Eye (3:00)
21. Garage Search (1:03)
22. The Reveal (1:34)
23. Teamwork (1:28)
24. The Ball Game and The Chase (4:02)
25. Reverend Approaches Bridge (2:20)
26. Garage Presence (2:19)
27. Making The Silver Bullet (1:13)
28. Beast Outside (2:02)
29. Fight To The Finish (1:50)
30. Transformation/Finale/Joyride Reprise (5:09)

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Gerade eben schrieb Neuanfang:

Der Film heißt Silver Bullet;) Das alte Album war okay und hat völlig gereicht.

Stimmt, hatte es auch gerade gesehen! :D

Muss bitte ein Admin ändern. Hatte neulich in dem anderen Thread ja schon geschrieben, dass die alte Varese Club CD vollkommen ausreicht. Jetzt nach dem Durchören der Clips bei Intrada sehe ich auch keinen Anlass, die mal wieder hervorzukramen. Chattaway hat später wesentlich bessere Sachen gemacht.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 4 Stunden schrieb Osthunter:

Eine nette Musik, nicht mehr und nicht weniger. Warum gerade die jetzt mit einer Expandierung geadelt wird, weiß ich nicht.... 

Riesige Gewinne kann Intrada mit so einer Veröffentlichung sicher nicht erwirtschaften. Der Score stand mal wieder auf keiner Wunschliste, aber vielleicht gibt es auch eine Käuferschicht außerhalb unserer bzw. der Blase drüben bei FSM. Intradas Roger Feigelson betont jedenfalls immer wieder, dass sein Herzblut hauptsächlich an Scores der 80er hängt. Damit lässt sich sicher auch so manche CD auf Intrada erklären, die z.B. ein Lukas Kendall niemals produziert hätte. Was sind sonst die Beweggründe für das Label? Paramount ist zugänglich, die Lizenz- und Produktionskosten müssen überschaubar sein, wer weiß!?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Die Wege von Intrada sind halt unergründlich. ;) Für 80'er Scores hat BSX in den letzten Jahren mehr rausgeschossen, was hörenswert ist. Wer Silver Bullet nicht kennt... Siehe unten. Ich mag die Musik, kenne das Album seit über 30 Jahren. Aber schon bei Chattaways Invasion USA hat Intrada das alte knackig geschnittene Varèse-Album mit viel Langeweile versetzt. Somit hier für mich: nein. :) 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung