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Intrada veröffentlicht Ernest Golds A Child Is Waiting und Jerry Fieldings Straw Dogs


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Und wieder einmal wurden die titel lange vor der ankündigung erraten:

CHILD IS WAITING, A

Label: Intrada Special Collection Volume 127

Date: 1963

Tracks: 12

Time = 36:12

World premiere release of haunting, sensitive soundtrack by Ernest Gold for John Cassavetes film about teacher Burt Lancaster working with challenged kids, also starring Judy Garland, Gena Rowlands. Ernest Gold writes for orchestra with focus on gentle melodic ideas. Composer also explores variety of colors from woodwinds within orchestra. Tender music with edges of drama! Intrada presents score from excellent condition mono masters as recorded for film, courtesy MGM. Liner notes by graphic designer Joe Sikoryak add details about early Cassavetes film directing plus scoring by Ernest Gold. Ernest Gold conducts. Intrada Special Collection release limited to 1000 copies!

01. Opening 3:07

02. Main Title (Old MacDonald Had A Farm/Ten Little Indians) 2:30

03. White Mommy, Daddy 1:56

04. Background Jazz Source 3:30

05. Visitors Day 6:06

06. Reubens Case History 3:29

07. The Leiter Test 1:11

08. Hes Defective 1:12

09. Hot Dogs And Tonsils; Reassigned 4:52

10. The Runaway 2:37

11. Phone The Police; Reuben Retrieved 2:15

12. End Title 2:55

STRAW DOGS

Label: Intrada Special Collection Volume 126

Date: 1971

Tracks: 16

Time = 41:47

Wow! At last! Intense, complex Jerry Fielding soundtrack for legendary Sam Peckinpah exploration of mathematician (Dustin Hoffman) driven to violence after wife (Susan George) is raped gets world premiere release. After THE WILD BUNCH for same director, this is arguably composer's most important work. Long sought but steeped in complex licensing, Intrada is proud to offer world premiere release of complete score in stereo from original session masters stored in mint condition, courtesy of ABC. Incredible work opens with deceptively simple fanfare for brass, then moves into deeper territory, becomes challenging, ultimately violent. In stroke of brilliance, when all is said and done, Fielding returns to subtle variant of opening brass fanfare as score descends into total blackness. Incredible finish to genuine masterpiece! Liner notes by Peckinpah/Fielding authority Nick Redman plus iconic - and charged - cover artwork complete this great package. Jerry Fielding conducts. Intrada Special Collection limited to 2000 copies!

01. Prologue 1:08

02. Amys Noise 0:55

03. Math Trick; Playing With The Help;

Dinner Time 2:50

04. Peeping Toms 2:28

05. Dont Play Games; Window Display 4:33

06. Dead Cat 1:22

07. The Man Trap 4:10

08. Did I Catch You Off Guard? 0:44

09. The Hunting Party 1:47

10. The Infamous Appassionata 8:19

11. Suffering Amy 0:30

12. Trenchers Farm 2:01

13. The Wakely Arms;

Janice Heddens Death 3:42

14. Death Of The Major; Shotgun;

David Vs. Charley 2:27

15. I Got Em All; David Vs. Riddaway 2:22

16. Epilogue 1:47

Beim fielding warte ich mal ab und schaue wie sich die nachfrage entwickelt. Den gold brauche ich nicht.
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Gast Stefan Jania

Das Hochschrauben der Limitierung auf 2000 Exemplare für den Fielding hat wie bei Gray Lady Down nun zumindest bewirkt, dass der Titel nicht innerhalb kürzester Zeit ausverkauft ist. Die Anzahl ernsthafter Fielding-Fans auf der Welt dürfte also zwischen 1500 und 2000 liegen. :)

Jeff tells me to pass on that there are about 120 copies of our latest Ernest Gold release remaining in stock. As to the Oscar-nominated masterpiece by Jerry Fielding, he says we have some 500 copies remaining.
Quelle
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Gast Stefan Jania

Holla, es wurde wohl einiges verschoben. Dabei ist aber hier einiges zum Straw Dogs-Album verlustig hier. Daher vielleicht eine Kurzfassung. Anscheinend gibt es bei einem Teil der Straw Dogs-Booklets Druckfehler. Näheres dann hier.

Mein Eindruck zum Booklet aus obigem Thread wieder hierher:

Ich habe gestern Abend den Text in Ruhe gelesen. Nick Redman schleimt wieder einmal ziemlich rum. Zwar alles detailliert und hübsch zu lesen, aber man merkt, dass er großer Peckinpah- und Fielding-Fan ist. Ist zwar alles nicht so peinlich wie Julie Kirgos unglaubliche Lobeshuldigen an Bill Conti, die selbst bei schwachen Scores wie Dreamer oder The Scout nicht auffhören, aber alles in allem etwas zu "pro" und kritiklos. Ich frage mich wieder einmal, warum Fielding für das Verwenden von klassischen Melodien in seinen Scores gelobt wird, während jemand wie James Horner immer einen über die Mütze bekommt. Ich höre Fielding zwar ganz gerne, finde aber, er ist insbesondere bei einigen Produzenten doch reichlich überschätzt.

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Gast Stefan Jania
Sorry, Stefan, habe diesen Absatz von dir glatt übersehen. ;)

Macht ja nix. So ist alles auch im Lot. :D

Übrigens hat Intrada geantwortet. Ich soll noch einmal kurz darauf hinweisen, wenn ich eine neue Bestellung mache, dann kommt ein Ersatzbooklet mit.

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  • 2 Monate später...

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