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Thomas Newman - JAMES BOND: SKYFALL


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Bei den SKYFALL-Diskussionen um Film bzw. Musik wird mir einmal mehr klar, dass viele ihre diffuse Unzufriedenheit unter die Übeschriften "nicht bondig genug", "nicht wie 007 sein/aussehen/klingen muss" etc.

Was heisst denn das betreffs der Musik? Gehts da um das Bond/007-Thema? Um die Orchestrierung?

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Grad den film gesehen. Musikalisch etwas weniger elektroniküberladen als arnolds bisherige und vor allem jüngste Beiträge zum thema bond. Abgesehen davon macht newman nicht so viel anders als arnold. Meine erwartungen an einen Bond score wurden erfüllt. Thomas Newman hab ich jetzt nicht wirklich raushören können, aber ich bin auch kein großer Thomas Newman hörer. Auf jeden fall ist es scoretechnisch nicht das von einigen befürchtete goldeneye 2 geworden und einige stücke fetzen ganz gut. Film war ok, nicht auf demselben niveau wie casino royale (ein quäntchen trost kenne ich nicht), aber passable unterhaltung mit dem ein oder anderen überraschend dummen handlungsmoment und einem eher schwachen bösewicht. Die Handlung um M und Bond und deren verwicklungen reisst diese Schwächen aber halbwegs raus. Ah ja, und für alle CGI-kreaturen hasser: auch die haben jetzt ihren weg ins bond universum gefunden.

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Grad den film gesehen. Musikalisch etwas weniger elektroniküberladen als arnolds bisherige und vor allem jüngste Beiträge zum thema bond. Abgesehen davon macht newman nicht so viel anders als arnold. Meine erwartungen an einen Bond score wurden erfüllt. Thomas Newman hab ich jetzt nicht wirklich raushören können, aber ich bin auch kein großer Thomas Newman hörer. Auf jeden fall ist es scoretechnisch nicht das von einigen befürchtete goldeneye 2 geworden und einige stücke fetzen ganz gut. Film war ok, nicht auf demselben niveau wie casino royale (ein quäntchen trost kenne ich nicht), aber passable unterhaltung mit dem ein oder anderen überraschend dummen handlungsmoment und einem eher schwachen bösewicht. Die Handlung um M und Bond und deren verwicklungen reisst diese Schwächen aber halbwegs raus. Ah ja, und für alle CGI-kreaturen hasser: auch die haben jetzt ihren weg ins bond universum gefunden.

Ich hab beim Bond-Gucken auf Arnolds Scores geachtet und einige Newmannige Momente rausgehört.

Ich fand Casino Royale eigentlich ein bisschen "over the top", was auch gewollt war, aber es war nicht ganz meins. Die Action in Skyfall dagegen war cooler. Und an einigen Stellen haben sie sich wirklich was einfallen lassen. Ziemlich originell.

Ach ja, CGI... Ich hab nichts gesehen, was mit dem Meer in "Die Another Day" zu vergleichen ist, aber es war nicht immer optimal. Hat mich aber nicht gestört.

Und die Dialoge waren mal wieder ausgesprochen intelligent. Der Humor war auch nicht wie in Filmen einiger Regisseure, die ich jetzt nicht nennen will, da waren einige wirklich witzige Stellen dabei.

Ich fand Bardems Silva eigentlich ganz unterhaltsam und auch nicht zu Joker-ig. Dafür ist der liebe Javier doch zu speziell. Hat mit gefallen.

viele sagen eher, der Score ist sehr gut geworden, nur wenige meinen, der Score wäre schlecht :)

Das kommt auf die Leute an. ^^ Und die Erwartungen. Mein Lieblings-Newman-Score wird es nicht werden, aber er ist dennoch ziemlich cool. Und wenn ich Stücke wie "Komodo Dragon" auf Dauerschleife hören kann, bin ich schon glücklich. Ach ja, der liebe Herr Newman mit seinen Geigen und Flöten...

Bei den SKYFALL-Diskussionen um Film bzw. Musik wird mir einmal mehr klar, dass viele ihre diffuse Unzufriedenheit unter die Übeschriften "nicht bondig genug", "nicht wie 007 sein/aussehen/klingen muss" etc.

Was heisst denn das betreffs der Musik? Gehts da um das Bond/007-Thema? Um die Orchestrierung?

Es darf nicht zu minimalistisch sein. Vorhin hab ich schon wieder so nen Kommentar gelesen, von wegen keine Melodie und dass die Musik nirgendwo hinführt, wobei diese Zerrissenheit und Ambivalenz Newmans Musik gerade ausmacht. Aber man will ja einen Bond-Score, wobei das von den Leuten definiert wird, die nur John Barry akzeptieren können. Ich mag John Barry, lass mir aber deswegen andere Komponisten nicht entgehen. Ich mag eigentlich fast alle Bond-Scores.

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Ich hab beim Bond-Gucken auf Arnolds Scores geachtet und einige Newmannige Momente rausgehört.

Und die Dialoge waren mal wieder ausgesprochen intelligent.

Die Dialoge vielleicht, aber what is it good for wenn die charaktere dumm agieren? Absolutely nothing! Ich sage nur Q!

Weil das ja so eine super Idee ist einen korrumpierten Computer ins eigene Netzwerk einzubinden anstatt externe laufwerke zu benutzen um eigene software einzubringen. Dafür, dass er vorher noch riesig auf den Putz gehauen hat von wegen er hätte alles geschrieben hat er sich dann ziemlich dämlich angestellt.Und selbstverständlich ist bond der einzige, der auf anhieb diesen superkomplexen, sich selbst anpassenden code knackt... ja sicher! Und was den bad guy angeht: der kam schonmal viel zu spät ins spiel und hatte dann auch recht wenig zu tun. Und den homo-subtext, naja... hätte es nicht gebraucht.

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Als Arnold-Fan hatte ich ja so meine Skepsis, aber ich bin zufrieden mit dem Score, Newman hat gute Arbeit geleistet.

Kann mir mal einer erklären warum die CD-Anordnung dermassen chaotisch ist, speziell die 1. Hälfte passt überhaupt nicht. Und warum ist das Stück nachdem Kampf mit dem Komodo Dragon am Ende von Grandborough Road drauf?? WTF?

Ansonsten fehlen natürlich einige Stücke auf der CD:

- M at the funeral.

- First part of casino fight.

- Silva takes off his apparatus

- Shootout on Silvas Island

- Bond and Silva London Underground

- End Titels (Bond Theme) (Arnolds Version from CR)

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Die CD-Reihenfolge ist eine blanke Katastrophe, keine Frage. Da ist Umsortieren gefordert, besonders in der ersten Hälfte des Ablums, siehe z.B. hier, also:

01. Grand Bazaar, Istanbul

14. The Bloody Shot

(((Adele - Skyfall (abridged version)))

02. Voluntary Retirement

15. Enjoying Death

03. New Digs

10. Day Wasted

05. Brave New World

06. Shanghai Drive

07. Jellyfish

08. Silhouette

09. Modigliani

17. Close Shave

31 Old Dog, New Tricks (probably unused)

13. Komodo Dragon

12. Someone Usually Dies

04. Severine

16. The Chimera

11. Quartermaster

18. Health & Safety

19. Granborough Road

20. Tennyson

21. Enquiry

22. Breadcrumbs

23. Skyfall

24. Kill Them First

25. Welcome To Scotland

26. She’s Mine

27. The Moors

28. Deep Water

29. Mother

End Credits Medley:

Gunbarrel / The Name's Bond... James Bond (abridged re-recording), then fades into...

30. Adrenaline, which fades into...

14. The Bloody Shot (abridged version), which fades into...

13. Komodo Dragon (abridged version)

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Wie haben euch eigentlich diese 2 Musikstücke gefallen? :P

Charles Trenet - Boum

http://www.youtube.com/watch?v=q508jaRLmeo

John Lee Hooker - Boom Boom

Sehr cool. Besser als wenn sie was Neues genommen hätten, das stört mich an vielen Filmen. Aber diese 2 Musikstücke haben an den Stellen gepasst, wo sie eingesetzt wurden.

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Interview von Daniel Schweiger mit Thomas Newman

In your wildest dreams did you ever imagine you’d be scoring a big action movie, let alone a James Bond picture?

I guess the answer to that would be ‘No.’ I don’t think I ever thought about it. Action scores speak with a muscularity and strength that had to be heard next to tire screeches and gunshots and things of that nature. So even though I enjoy action movies, it’s not like scoring an action movie was ever a thought of mine, especially because one’s personal voice was less likely to come out because of those kinds of requirements. I’d never really thought about doing a Bond movie until I heard that Sam Mendes was directing one. So I thought I’d be brave and give him a holler to say that I’d love to work on it with him if he would have me. But I also didn’t want to be pushy about it. And it turned out that Sam had already been thinking about calling me to see if we could make “Skyfall” happen together.

Did Sam have to fight to get you the gig, especially as you didn’t have a lot of action movies on your resume?

I don’t know. You’d have to ask him that. Barbara Broccoli and Michael Wilson loved working with David Arnold on the last several Bond scores, and wanted to make sure I was the right guy in their mind, and that they could get along with me. So they made sure to come to see me in Los Angeles before hiring me. I enjoyed meeting them, and that was about it.

The Broccoli family has a legendary level of control over the franchise. How much of that did you feel during the scoring process, or did Sam keep you separate from it?

Sam sheltered me up to the point of the recording sessions, which the Broccolis were present for. They were not shy to speak up. But in fairness to them and Sam, the communication was always through Sam in the recording environment.

Did it always go smoothly with the Broccolis?

I think it did go smoothly. They’re kind and good people. Obviously, they’re not going to stop until they get what they want, but they were never ferocious about it. They were always very respectful of me, even if they weren’t going to be shy about making sure I understood any issues they may have had.

What has James Bond meant to you, and what do you think the responsibilities are of scoring such an iconic franchise?

While I wasn’t a rabid fan of James Bond movies when growing up, I really loved watching them. Now there’s obviously a huge amount of expectation in terms of what a “James Bond score” is. Everybody has an opinion on Bond, and his music. But I really didn’t feel an obligation to meet up to these expectations. Or if I was going to defy them, I wanted to defy them in a way that was pleasing and compelling as opposed to making people feel that I was doing something different for it’s own sake.

As one of Hollywood’s more experimental composers, how “far out” did you think you could go with “Skyfall’s” score?

You have ideas, and you see if they fly. In the case of the action, there was so much going on sonically that I wondered how much space was left to hear the intricacy, and detail in the manner that I’ve scored films with before. So at the very least, I knew that sounds really needed to hit the subwoofers to really hit the audience physically. So I think I recognized that I’d have to be more extroverted with “Skyfall’s” score then maybe I’m used to being.

While the musical voice is most definitely your own in “Skyfall,” you can still hear the styles that such past composers as John Barry and David Arnold brought to Bond. Did you want to make a point of capturing those past styles?

It’s not like I set out to study the past Bond scores. I watched some of the movies, and had general notes and impressions about how the music was operating. But after that, I didn’t want to be too studious about it all. I thought that would be intimidating, and suppressing any ability I might have to be creative in my own right. But maybe butting up against those past scores kind of rubbed off on me a bit.

Yet the main theme in the film is essentially the classic James Bond melody.

I guess that’s appropriate, right? It’s a great, iconic and satisfying theme to so many people, especially the fans. I definitely wanted to use it. The issue was when and where, and Sam and I, with the help of Barbara Broccoli and Michael Wilson, talked about where we should evoke the Bond theme.

The Adele theme song is only reflected in the cue “Komodo Dragon.” Did you want to incorporate it anywhere else in the score?

Michael Wilson had asked where I was going to use the Adele song so that it didn’t appear as a kind of “one off” at the top of the movie. And the scene where he enters the Macau casino with his new, shaved appearance and tuxedo was a real moment of “Bond” swagger. The Adele tune has that quality to it too, so that seemed like a good place to reprieve the song.

Did you have any interaction with Adele or the writers of the song?

While I did not get to meet with Adele, I did with Paul Epworth, who was the co-writer and producer of the song, He really wanted to evoke the early Shirley Bassey arrangements with “Skyfall,” and talked to me about arranging the strings and brass to that effect But my task was already so huge and daunting that my orchestrator J.A.C. Redford, who’s a great composer in his own right, ended up doing the arrangements.

The film you scored before “Skyfall” was “The Iron Lady,” which dealt with Margaret Thatcher’s imperious rule of England’s government. Do you think there are any similarities between her and M?

That’s interesting. I guess there’s a certain stoic nature to English behavior, a kind of stiff upper lip. That was obvious in the case of Margaret Thatcher, and also in the case of M. Their music couldn’t be overly sentimental or emotional. And if they were being emotional, then the score had to allow for that without directly “speaking” for their feelings. I think that kind of character gives strength to the way I musically depicted them.

Javier Bardem’s Silva is my favorite character in the film, especially because he’s just might be the craziest Bond villain the series has had. Do you think your naturally offbeat music is particularly well suited to him?

You know, I never thought of it that way. There was so much quirkiness in Silva’s personal choice of music that it occurred to me that my sense of his character would be more wrapped up in his unfolding story.

You’ve got a lush approach for the femme fatale character of Severine.

That’s because I probably wanted to evoke as much of a John Barry’ish type of melody for her as I could find, which meant using a major-minor theme, something that had sexuality and danger as mixed with a certain level of satin loveliness.

I think you’re one of the few composers to write a comedy cue for James Bond with “Close Shave.”

That was a tough scene for Sam because we’re still figuring out what the Bond and his fellow agent Eve is. The scene’s dangerous, sexy and had a level of humor. I ended up doing many different versions of it because the cue kind of came late in late during our process. I’d spent some time on the podium refining a take on “Close Shave” that Sam was very high on. Or at least I thought he was until he rejected it a few minutes later!

What didn’t work about your first “Close Shave?”

I think my first approach, was a kind of classical in its sexiness, and Sam was wondering if the music was saying the wrong thing, or it was saying too much and tipped this kind of balance in what Bond and Eve’s relationship was.

Was the rest of the score relatively easy? Or were there a lot of changes like that?

There were tough moments and areas that needed to be re-examined, and in some cases re-written. But that’s no different then any other movie where something is accepted on a Monday and rejected on a Thursday.

What do Sam’s sensibilities as a director bring to “Skyfall?”

Sam’s great with character, obviously, and had a fundamental understanding of Bond. So I think it was a perfect storm of him really wanting to respect the character and the franchise while wanting to make the story more compelling, and more evolving.

How do you think that “English” quality rubs off on the score?

“Skyfall” is very much an English movie. I felt the same way when doing “The Best Exotic Marigold Hotel” in a way, which is for me to think, “What’s a yank doing on a movie like this?” I was over in London for three and a half months on “Skyfall,” did nearly all of the writing over there. It was a really different experience for me in many ways to have an office at Abbey Road studios, composing morning, noon and night, and then to have the score performed there. The musicians are so fantastic as well in England. There’s a real sense of ensemble on the way the orchestra plays. It’s a great town musically.

Were you ready for “Skyfall’s” rave reviews, some of which say that it’s the best Bond movie since “Goldfinger?”

I always thought it was a good movie. I really enjoyed it when I first saw it. In terms of reviews and people liking it it’s really a wonderful thing to happen at the end of this arduous process.

What kind of doors do you think that “Skyfall” is going to open up for you in terms of people who may have thought Thomas Newman couldn’t score an action film?

I don’t know. I try not to think on that level. What’s fun is to think I can take action films on and handle them, that I can be chameleonic in a way. It’s always a great thing to defy expectations. It’s been such a high point in my career to work with Sam on this film. He tends to bring good work out of me. But then, he kind of expects it and won’t stop until he gets it. So it hurts, but it always rewards, especially with “Skyfall.”

Do you think of “Skyfall” as your biggest score yet?

I never thought of it that way. What’s funny is how much visibility scoring a Bond film has. The Pixar movies I score like “Finding Nemo” and “Wall-E” become known when they’re completed, but typically not before they are completed. Me scoring “Skyfall” has become a much bigger deal then I would have thought.

Quelle: http://www.filmmusicmag.com/?p=10217

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Die CD-Reihenfolge ist eine blanke Katastrophe, keine Frage. Da ist Umsortieren gefordert, besonders in der ersten Hälfte des Ablums, siehe z.B. hier, also:

01. Grand Bazaar, Istanbul

14. The Bloody Shot

(((Adele - Skyfall (abridged version)))

02. Voluntary Retirement

15. Enjoying Death

03. New Digs

10. Day Wasted

05. Brave New World

06. Shanghai Drive

07. Jellyfish

08. Silhouette

09. Modigliani

17. Close Shave

31 Old Dog, New Tricks (probably unused)

13. Komodo Dragon

12. Someone Usually Dies

04. Severine

16. The Chimera

11. Quartermaster

18. Health & Safety

19. Granborough Road

20. Tennyson

21. Enquiry

22. Breadcrumbs

23. Skyfall

24. Kill Them First

25. Welcome To Scotland

26. She’s Mine

27. The Moors

28. Deep Water

29. Mother

End Credits Medley:

Gunbarrel / The Name's Bond... James Bond (abridged re-recording), then fades into...

30. Adrenaline, which fades into...

14. The Bloody Shot (abridged version), which fades into...

13. Komodo Dragon (abridged version)

Ist die Soundtrack CD bzgl. der Stücke von Newman eigentlich komplett? Ich hatte im Film nicht das Gefühl, etwas gehört zu haben, was nicht auf der CD auch vorhanden ist, ausgenommen der Adele-Song und das Gunbarrel.

Gibt es eigentlich irgendwo die Film-Version vom Gunbarrel also "The Name's Bond... James Bond"? Ich habe nur die CD-Version vom Casion Royal Score. Die Version war aber länger als die aus Skyfall. In der Skyfall-Version kommt der Gitarrenpart ja gar nicht vor.

Gibt es die Version irgendwo oder weiß einer wie ich mir die zusammenschneiden muß? Aus der Erinnerung vom Kinobesuch heraus fällt mir das etwas schwer.

Gruß Jafar

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Ein paar Stücke fehlen

- Shootout on Silvas Island (Bond Theme)

- James Bond Theme on the End (sounds like David Arnold CR Bond Theme)

- Bond and Silva underground (You Tube Link unten)

- M at the funeral. (klingt aber fast genauso wie Track 2)

- First part of casino fight. (ähnlich wie Granborough Road)

- Silva takes off his apparatus

Der Kampf mit dem Komodo Dragon im Casino ist das Ende von Granborough Road, dafür fehlt eben Szene die ich unten im You Tube Video gepostet habe.

Pit fight = the following.

Unreleased first part.

0:32-1:04 from Granborough Road

2:00 to end.

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Nachdem ich den Score in den letzten Tagen rauf- und runtergehört hab, muss ich sagen, dass er mir immer besser gefällt. Vor allem "Grand Bazaar, Istanbul" und "Komodo Dragon" stechen hervor. Und auch die schönen Stücke "Severine" und "Old Dog, New Tricks", auch wenn ich bei denen ein paar Durchläufe gebraucht habe. Und natürlich "Breadcrumbs".

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