Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

La-La Land Records: IT´S A MAD, MAD, MAD WORLD - Ernest Gold


 Teilen

Empfohlene Beiträge

abuse.gif reply.gif

Von LLL gibt´s Neuigkeiten:

It's a Mad Mad Mad Mad World - 2 disc set, 24 page booklet

Music by Ernest Gold

LLLCD 1167

Limited Edition of 2000 units

Regular Retail Price: $24.98

Special Sale Price: $19.98

Produced by Ford A Thaxton and Ray Faiola, Chelsea Rialto Studios

Mastered by Ray Faiola, Chelsea Rialto Studios

Liner Notes by Jeff Bond

Art Direction by Mark Banning

This note by Producer/Mastering Guru Mr. Faiola says it all. . .

Producing the Original Soundtrack

by Ray Faiola, Chelsea Rialto Studios

"As one of those die-hard fans of IAMMMMW (my 16mm IB/Scope print is one of my most prized possessions), it has long been a wish of mine to have a recording of the complete original soundtrack score. For some time it was believed that the dubbing stems survived, but this turned out not to be the case. So, weve taken an extreme step and used the limited range rear recording angles from the original six-track composite soundtrack. This presented us with both positive and negative aspects of the materials. The positive was that, for the most part, the tracks were music-only. Only one cue had a major sound effect that commandeered the tracks, necessitating a portion of re-modulating and replacing those few bars of music. The negative was that while many of the cues were overt and took primary occupation of the track space, many others were dubbed far beneath dialogue sequences. This resulted in several cues having a noise-to-signal ratio of nearly 70 per cent. In bringing the music level to acceptable volume, the radically increased noise had to be suppressed as best as possible. Thus, some cues are of significantly lesser fidelity than others. Also, the entire soundtrack had to be corrected for audio-dipping during dialogue portions that lasted from moments to many seconds. All-in-all, many hundreds of edits, adjustments, transitions, and, yes, even a few artistic choices had to be made. The rear channels were, in fact, a single split signal, similar to the early Re-Channeled-for-Stereo LPs had been. Rather than have two channels each with partial information, they have been recombined into two pure mono channels. Since all the program music (Overture, entracte, exit music) as well as the chorals from the main, intermission and end titles are in full stereo, the mono score channels have been separated by a third of a frame to give expansion and create graceful segues into the stereo chorals and program tracks. It should be noted that the harmonica solo at the beginning of Exit Smiler Grogan did not appear on the surround channels and is irrevocably combined with dialogue. Nor did the Shirelles 31 Flavors appear on the surrounds. Finally, none of the rear surround music from the so-called restored sequences were available and our soundtrack represents the general release print of the film. The resulting disc is certainly not an optimum recording of the soundtrack score. But, given that these are the materials that survived we have made our best effort create a complete symphonic presentation."

See ya back here next Tuesday, March 15 at 1 pm PST for our day of MADNESS!

MV

Nach der doch erst kürzlich erfolgten VÖ durch Kimmels Kritzerland frag ich mal:

Wollt ihr uns vera****en?. Ein bischen mehr Feinabstimmung tut hier not (und ich hab mir die Kritzerland noch nicht einmal gekauft)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Kritzerland hat wohl das Re-Recording veröffentlicht, LLL den eigentlichen Soundtrack (as heard in the Film), darin besteht der eigentliche Unterschied zum KL-Release. Mag den Gold Score, aber den Lobeshymnen der FSM-er nach zu urteilen ist das mal wieder ein bahnbrechendes Release und keiner hat die Frage gestellt, warum MV nach ein Jahr nach Kimmel damit um die Ecke kommt.

Viel spannender ist da in der Tat der neue Goodwin: viel bislang unentdecktes musikalisches Potential.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Also ich sprech jetzt mal nur für mich:

Rein subjektiv betrachtet mag ich den Soundtrack schon seit meiner Kindheit und war über die KRITZERLAND Veröffentlichung damals..ähh vor Kurzem mehr als erfreut.

Eine erweiterte Fassung kommt jemandem bei einem dann dementsprechenden Soundtrack "in erster Linie" natürlich entgegen.

Das ändert aber nichts an der Tatsache das sich das Ganze schon etwas merkwürdig verhält.

Seht euch nur die "debilen" Kommentare im FSM Board an.

Da werden Leute in Nischen gesteckt, vorhergehende Veröffentlichungen "mit Füßen" getreten und die eigentlichen Bezugsquellen mehr als schwammig pauschalisiert.

Das man die eigentlichen Bezugsquellen vorerst - nicht zum ersten Mal übrigens - verschweigt und dann in selbem Atemzug verhorgehende Veröffentlichungen wie zuletzt vielleicht noch mit einem "europäischen" Stempel versieht ist wirklich mehr als allerunterste Schublade für mich.

Scheinen aber anhand der fließenden Verkaufsstrategie zumindest in Übersee zu fruchten.

So, weve taken an extreme step and used the limited range rear recording angles from the original six-track composite soundtrack

Sorry wenn ich das schon hör, dann..... - fällt mir echt nichts mehr ein!

Egal ob die Quelle nun DVD, LD oder sonstwas gewesen ist.

Peter du hättest es nicht besser formulieren können!

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

In einem Jahr kommt dann eine weitere Veröffentlichung, in der noch fehlende Stellen von kompetenter Seite eingesummt werden.

Vielleicht ist ja die ungewöhnliche Kombination Ray Faiola/La-La Land hier auch kein Zufall. Wenn ich mich recht entsinne, hat Faiola doch bislang immer nur für die Label BYU und SAE gearbeitet. Vielleicht wollten die mit dieser Veröffentlichung nicht so direkt was zu tun haben? Und La-La Land ist ja andererseits auch alles andere als ein Golden Age-Label.

Bearbeitet von Handstand
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Nun zu bestellen!!!!!

IT'S A MAD MAD MAD MAD WORLD: LIMITED EDITION (2CD-SET)

SHIPPING MARCH 18th

LIMITED EDITION OF 2000 UNITS

ORDER ITS A MAD MAD MAD MAD WORLD: LIMITED EDITION (2CD-SET) NOW and get yours at a special sale price of ONLY $19.98 EACH! (Regular price $24.98.

Presenting the world premiere release of the original Film Version of composer Ernest Golds (ON THE BEACH, EXODUS, CROSS OF IRON) rousing orchestral score to the 1963 United Artists epic comedy classic ITS A MAD MAD MAD WORLD, directed by Stanley Kramer and starring Spencer Tracy, Milton Berle, Sid Caesar, Buddy Hackett, Ethel Merman, Mickey Rooney and just about every other comic legend of the era. For the first time, Golds original soundtrack cues from the film are presented here on disc one, along with the original soundtrack LP release on disc 2 (with the songs moved to the end to make for a better listening experience). Produced by Ford A. Thaxton and Ray Faiola, and digitally edited and mastered by Ray Faiola at Chelsea Rialto Studios, this special 2-CD Set also features in-depth liner notes by film music writer Jeff Bond. This is a limited edition of 2000 Units. And heres producer Ray Faiola to tell you more !

Producing the Original Soundtrack

by Ray Faiola, Chelsea Rialto Studios

"As one of those die-hard fans of IAMMMMW (my 16mm IB/Scope print is one of my most prized possessions), it has long been a wish of mine to have a recording of the complete original soundtrack score. For some time it was believed that the dubbing stems survived, but this turned out not to be the case. So, weve taken an extreme step and used the limited range rear recording angles from the original six-track composite soundtrack. This presented us with both positive and negative aspects of the materials. The positive was that, for the most part, the tracks were music-only. Only one cue had a major sound effect that commandeered the tracks, necessitating a portion of re-modulating and replacing those few bars of music. The negative was that while many of the cues were overt and took primary occupation of the track space, many others were dubbed far beneath dialogue sequences. This resulted in several cues having a noise-to-signal ratio of nearly 70 per cent. In bringing the music level to acceptable volume, the radically increased noise had to be suppressed as best as possible. Thus, some cues are of significantly lesser fidelity than others. Also, the entire soundtrack had to be corrected for audio-dipping during dialogue portions that lasted from moments to many seconds. All-in-all, many hundreds of edits, adjustments, transitions, and, yes, even a few artistic choices had to be made. The rear channels were, in fact, a single split signal, similar to the early Re-Channeled-for-Stereo LPs had been. Rather than have two channels each with partial information, they have been recombined into two pure mono channels. Since all the program music (Overture, entracte, exit music) as well as the chorals from the main, intermission and end titles are in full stereo, the mono score channels have been separated by a third of a frame to give expansion and create graceful segues into the stereo chorals and program tracks. It should be noted that the harmonica solo at the beginning of Exit Smiler Grogan did not appear on the surround channels and is irrevocably combined with dialogue. Nor did the Shirelles 31 Flavors appear on the surrounds. Finally, none of the rear surround music from the so-called restored sequences were available and our soundtrack represents the general release print of the film. The resulting disc is certainly not an optimum recording of the soundtrack score. But, given that these are the materials that survived we have made our best effort create a complete symphonic presentation."

*

TRACK LISTING:

DISC ONE

Overture (Stereo) (2:26)

Main Title (4:11)

Smiler Fades Out /Follow the Leader / Stealthy Pike (5:01)

Schwartz Swings #1 / Culpepper Flips His Lid (0:49)

Away We Go! / Banjo Eyes / Kareening Kooks (5:17)*

Pike Pedals / Meyer Approaches / Gullible Meyer / Pike Piqued (2:34)

Ill-Fated Dream / Pike Scuffles Along (1:53)

Old Fitzgerald / Truck on Down (3:33)

Benny / Up-Sa-Daisy / Musical Cars (1:31)

Mired Meyer / Meyer Still Mired / Down There? (2:16)

Dinkler Dood It / Whole Tone Blues (1:35)

Wheeling Along / Mixed Up Melange / The Living End - End of Part 1 (3:57)

Intermission / Entracte (Stereo) (3:41)

Fizzled Fuse / Three Chords (1:12)

No More Calls / The Plot Thickens / Good Old X-27 (2:49)

Instant Chase(2:21)

A Lone Hand / Adios Santa Rosita (1:17)

Unhappy Landing(1:05)

Cab Ballet / Rots of Ruck (2:20)

The Big W / Whos He? / The Marcus March / Emmeline Knows (6:06)

Eureka / Equal Shares / Culp Plays Hand! (1:24)

Turnabout / Get Going / Still Going / Auto Mania (6:03)

Loose Loot / Mad Chase Ends / Retribution (6:30)

Pratfall & End Title (Stereo) (0:52)

Exit Music (Stereo) (2:17)

Total Time - Disc One: 73:00

DISC TWO (LP Reissue)*

Performed by the Hollywood Studio Orchestra

Overture (2:20)

Main Title (3:16)

Follow the Leader( 3:35)

Away We Go (3:33)

Gullible Otto Meyer (2:06)

The Living End (Act 1) (3:05)

Adios Santa Rosita (2:05)

Instant Chase (2:05)

The Big W (4:40)

The Great Pursuit (3:12)

Retribution (2:41)

Its A Mad, Mad, Mad, Mad World(2:16)

Music published by Ole Grand Filmsc/o EMI April Music Inc.

c/o EMI Music Publishing ASCAP

You Satisfy My Soul (2:00)

(Ernest Gold, Mack David)*

Performed by The ShirellesPublished By EMI U Catalog

*c/o EMI Music Publishing ASCAP*

Thirty-One Flavors (2:14)

(Ernest Gold, Mack David)*

Performed by The Shirelles

Published By EMI U Catalog c/o EMI Music Publishing ASCAP*

Total Time - Disc Two: 39:08

Total Time - Both Discs:112:08*

RETAIL PRICE: $24.98

SPECIAL SALE PRICE: $19.98

LLLCD 1167

$19.98

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich habe bislang keine Veröffentlichung. Film sowie Musik sind bisher an mir vorbei gegangen, aber wie es scheint, ist mit dieser Veröffentlichung auch eine Anschaffung der alten Kritzerland-Scheibe überflüssig, da sich das von denen wiederveröffentlichte LP-Programm ja auf der zweiten CD dieses Sets findet mit dem bisher unveröffentlichten Score auf CD 1. So schnell werde ich mir das wahrscheinlich nicht zulegen, mal gucken. Ich persönlich habe ja nichts gegen Wiederveröffentlichungen. Es gibt momentan einfach so viel zu kaufen, so viel Neues, so vieles, was man immer auf die lange Bank geschoben hat und so Vieles, was verramscht wird. Meinetwegen kann sich diese CD ein paar Monate halten.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 8 Jahre später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung