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Water Tower Music: John Ottman - JACK THE GIANT SLAYER


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Ich mache gerade First Listen. Instrumentierung und Wucht stimmen auf jeden Fall. So recht lässt mich der Score jedoch noch nicht ran, da wird es noch ein paar Durchläufe brauchen.

Das Cover gefällt mir. In jedem Fall auch besser als die bisherigen Trailer.

Bearbeitet von Gast
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bei amazon.com wenns der gute Souchak genau wissen will... ich würd wohl kaum von "bestellt" und "wurde abgeschickt" sonst sprechen, wenn ich von meinem Partykumpel John die CD "geordert" hätte, nicht wahr.

Ich wäre dem Herrn Souchak im Übrigen dankbar, wenn er seine ach so witzigen Kommentare sich in Zukunft sparen und das Board nicht damit verpesten würde. Offensichtlich hat er nichts Besseres zu tun als stets alle anderen hier darauf hinzuweisen, was ihn an anderen Boardmitgliedern nicht passt oder was er besser weiss, besser beurteilen kann und sowieso immer Recht hat und sich deswegen grundsätzlich über alles und jeden lustig machen darf. Ich persönlich finde das mittlerweile nur noch nervtötend, überflüssig und zum Gähnen. Danke.

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Ich wundere mich sehr darüber, in welcher Preisklasse bzw. Schublade der Film jetzt landet: Keine nenneswerte Bewerbung zwei Wochen vor Start, zur Pressevorführung werden explizit auch Kinder eingeladen, den Soundtrack gibt es nur als Download bzw. CD-R? Wohl doch nicht das erhoffte dicke Ding. Schade.

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Seit wann ist denn eine CD-Pressung das Zeichen für einen guten Film bzw. eine gute Vermarktung?

Man nehme Disney. Machen viel Werbung, aber ohne Intrada gäbe es da teilweise auch keine CDs.

 

Aber stimmt, ansonsten (leider) sehr still um den Film.

 

Natürlich bedeutet die (Art der) Filmmusik-Veröffentlichung nichts (aber Disney veröffentlicht eigentlich fast alles, selbst oder eben via Intrada). Doch wenn man alle Zeichen zusammen nimmt, sieht das eben nicht danach aus als würde der Film der grosse Abenteuer-Knaller werden, den sich viele auch hier gewünscht haben, sondern eher ein möglicherweise nur mittel-guter Unterhalter für zwischendurch. Aber da war ja schon der Starttermin eine Warnung.

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Ich finde auch, dass es um den Film online oder auch hier in Österreich ziemlich ruhig ist ... da macht sich WB Sorgen wegen dem richtigen Starttermin, damit man auch ordentlich Marketing machen kann und was ist ... das einzige was ich gesehen oder gehört habe war ein Poster im Cineplexx-Kino ... nicht einmal ein Trailer vor dem Filmbeginn ... dafür sieht und hört man viel über OZ.

 

Schwaches Marketing ist aber kein Zeichen über die Qualität eines Filmes. JOHN CARTER hatte doch auch keine gute Werbetrommel der Film war aber weit besser als die letzten 3 Star Wars Filme die gedreht worden sind (persönliche Meinung versteht sich von selbst!).

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Ich wundere mich sehr darüber, in welcher Preisklasse bzw. Schublade der Film jetzt landet: Keine nenneswerte Bewerbung zwei Wochen vor Start, zur Pressevorführung werden explizit auch Kinder eingeladen, den Soundtrack gibt es nur als Download bzw. CD-R? Wohl doch nicht das erhoffte dicke Ding. Schade.

 

Biste seit OZ im Märchenfieber?  B)

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Ich finde auch, dass es um den Film online oder auch hier in Österreich ziemlich ruhig ist ... da macht sich WB Sorgen wegen dem richtigen Starttermin, damit man auch ordentlich Marketing machen kann und was ist ... das einzige was ich gesehen oder gehört habe war ein Poster im Cineplexx-Kino ... nicht einmal ein Trailer vor dem Filmbeginn ... dafür sieht und hört man viel über OZ.

 

Schwaches Marketing ist aber kein Zeichen über die Qualität eines Filmes. JOHN CARTER hatte doch auch keine gute Werbetrommel der Film war aber weit besser als die letzten 3 Star Wars Filme die gedreht worden sind (persönliche Meinung versteht sich von selbst!).

 

JOHN CARTER ist kein Bezug oder Vergleich, den sich irgendein Film(emacher) wünscht, pardon. Und OZ kommt natürlich 'ne Woche vorher, insofern: Schlechte Karten.

 

Biste seit OZ im Märchenfieber?  B)

 

Nö, aber der hat die Latte schon verdammt hoch gelegt.

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Ich sag's ja ... die Marketing-Abteilung von WB hat bei JACK einiges falsch gemacht ... aber letztendlich werden die die Suppe wieder auslöffeln müssen.

 

Bin schon echt gespannt wie der Film mit Musik und den fertigen Effekten auf der Leinwand wirken wird. :)

 

Wenn der Film mangels Aufmerksamkeit und Interesse nach zwei Wochen aus den Kinos geschoben wird, muss der interessierte Zuschauer die Suppe ja mit auslöffeln... Je länger ich darüber nachdenke, desto hirnrissiger finde ich die Terminierung: Eine Woche (!) nach OZ THE GREAT AMND POWERFUL, wer hat das denn für 'ne gute Idee gehalten?

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Interview mit John Ottman über den Film

 

 

Okay, so you were the composer and editor on Jack the Giant Slayer. How did you manage it all?
 
It’s totally an act of insanity. Especially this one because I didn’t know how insane it would be because of the motion capture element. I went in knowing there would be a lot creation in the editing room, not in terms of just editing the scenes together, but also having their inception in the editing room, having them be designed, in other words.
 
What is it like to edit a film that requires motion capture technology?
 
Well, motion capture is really data collection, there’s no real shot that has been created that you need to cut, so basically you take the data and you ‘lens’ it, which in this case means you create a composition of a shot from the data. So I could create a shot starting at a giant’s feet, say, and then come up over his shoulder and see, behind him, the little people. But the thing is we haven’t shot the little people yet, so this was an ongoing process.
 
 
 
It sounds almost like, as the editor, you’re actually doing some directing in the editing bay because of the motion capture?
 
Yes and no. When I’m cutting my scene together, I have to describe the shot I’m looking for to another person, who then creates those shots for me from the motion capture data. I worked with this company called The Third Floor, and they were sort of my lensing partner, so you come up with a shot from the data, and I’d describe, say, a tracking shot of a giant, and twenty four hours later I’d get that actual shot back. So after I described the shots I want, I get a whole bin of dailies The Third Floor came up with, and from those shots I would start to create and cut a scene.
 
That sound very labor intensive.
 
Yeah. You know, with Avatar, the whole entire world was manufactured, for us on Jack and the Giant Slayer, we’re combining the manufactured world of the giants with the little people, who are real actors. I would say about a little less than half the movie involves motion capture elements, that’s like 1,100 shots, and each shot is its own project, its own movie. I had to be careful about how many giants I used, as each close up of a giant could be $50-100K a shot.
 
Whoa, and on top of all this, you’re also writing the film’s score. Again, how do you handle all of this?
 
Through panic and fear (laughs). You see the deadline and know you’re dead meat if you don’t hit it. This film gave me license that to write an adventure score, so I tried my best to bring some depth to it. There’s a fine line with the music, because if I tried to go too ‘meaningful’ it might bring the film down, yet if I go too frivolous, it would be dismissed as being silly. I didn’t want the score to be storybook like–this was a world we set out to take seriously, so the music had to take it seriously as well.
 
What kind of specific sounds were you going for with the score?
 
Aside from some eclectic percussions instruments I used for the giants, I though it would be cliché to use period instruments for this, so the idea was to have a more timeless score. We had an orchestral score, with ethnic drums for the giants.
 
So the giants have their own specific sound?
 
Yeah, I wanted it to be like a Jaws motif for the giants, something instantly recognizable so you knew they were around.
 
Very cool idea. What did you use to make the sound?
 
I used Taiko drums, and we did this technique we called the boom/clack, which is hitting the skin as hard as you can and then the sides of the drum right after. So that’s the indicative sound of the giants, then I’d follow that with atonal woodwind clusters and brass clusters.
 
 
 
Do any other characters get their own sound?
 
Sure, we have one for Jack—it had to be a theme that was a little sad at first because he’s an orphan, raised by this grumpy uncle, but it had to also be designed in such a way that later in film it could become a triumphant, heroic and hopeful theme—which we typically used the clarinet or cello for. And then later in the film, his theme becomes large strings and brass.
 
Does the treacherous Lord Roderick (Stanley Tucci) get a theme?
 
Yup, his was sort of this saloon piano, a mustache twirling kind of sound surrounding dulcimer rising classical chords. He has two motifs, a main motif above, and sometimes, when his gears are turning and he’s plotting, it was a pizzicato (a playing technique that involves plucking the strings of an instrument) and tremolo strings with dulcimer.
 
You are a rare bird, as both a composer and an editor. Tell us about how you managed this and why are you making the rest of us look lazy? 
 
I was originally editing movies for my friends at film school, and as a hobby at the same time I was writing music. To make a long story short, when I was editing Bryan [singer]’s first feature, Public Access, the composer dropped out at the eleventh hour, and we had a Sundance deadline. The film was about this sinister character, and I said to Bryan, I know this character better than anybody, I can write this score! Bryan’s back was against the wall, so I scored the film, and we ended up winning the Grand Jury Prize at Sundance. So, when we were putting The Usual Suspects together, Bryan said ‘don’t think you’re just going to score this movie, you’re going to be the editor as well.’ It implied blackmail (laughs).
 
So it seems pretty evident you prefer scoring over editing?
 
Yes, I wouldn’t put my worst enemy through the process of being a film editor (laughs). It’s like, imagine from morning to night, trying to solve a math problem. And you do this for a year and a half. And while you do try to solve this problem, you have a million and a half other problems. When people ask me what a film editor does, it’s too complicated to explain, so I say imagine being the editor of a magazine or a newspaper–that person oversees the whole thing–that’s what the film editor does, you’re the liaise between the director and studio, the visual effects department, every single facet of the making the film, because the director is often doing other things and just not around.
 
You are old friends and collaborators with Bryan Singer. Tell us a bit about your relationship with him?
 
The biggest value of having a longterm relationship in this business is the shorthand. He’s busy and he’s got things he’s trying to do, and I’m busying trying to manage the movie, and if I give an eye twitch, he’ll know what I mean. I could start a sentence I spoke three films ago and I don’t even need to finish it because he knows. And him having somebody there he can trust so he can concentrate on all these other things, like putting these other films together, which I hope he doesn’t so I can relax (laughs), is huge. It’s also a trust factor in taste, because taste is a subjective thing, and for twenty-two years we’ve trained each other in terms of taste. Nothing, as we call it ‘goofy,’ will be allowed to happen as long as one of us is there.
 
Tell us about editing The Usual Suspects?
 
I cut this in my living room with a splicer on a flatbed and I had piles of film all over the house. It’s funny, because I always saw it as a student film we were making, and we just wanted to make a good movie. Anyway, films are told three times, once by the writer, once on set by the director, and once again by the editor. Everything changes in the editing room. For the ending of Suspects, the idea was there to be this catharsis with the things you saw on the bulletin board, but when I cut the scene together with the limited shots of the bulletin board, our biggest issues was the end of the movie sucked (laughs). So I cut together a visual montage [using moments from earlier in the film], and for some reason it was completely unsatisfying. So I sat there trying to figure out why it wasn’t working, and then I realized there’s far more information available by taking all the previous lines from the film of things the characters said to each other. So I made an audio montage. So this was where all the editing was, all these multilayered lines of dialogue that were ironically placed together, but there was still something unsatisfying about it, and that was the music.
 
Wow, this seems like it was demanding all of your skill sets.
 
Well I didn’t know what to do, and I had this sinister music playing because the bad guy’s getting away, but then I thought, what If I want totally against grain, and chose something more euphoric, you almost feel good he’s getting away, so I found this piece of movie from this French composer, it’s called “Carnival of the Animals,” so I threw that in, and it transformed the entire scene, and made it otherworldly in a way, so as soon as his foot straightens out the music really kicks in.
 
We interview filmmakers like you who are often unheralded to the extent that the actors and directors are, yet who are directly affected by film piracy. How does piracy affect someone like yourself?
 
Well, as a composer, we get residuals when the film is being shown in theaters in Europe and on TV, so anytime a film is pirated, that would affect composers livelihoods. Composers, by the way, whose fees have plummeted in recent years. For most mainstream and lower budget films, they’re half what they were.
 
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Wie erwartet/befürchtet, für den Film sieht's entschieden un-rosig aus:

 

“When you spend that kind of money on a picture like that, and you open in March and can’t do 30 million bucks, you’ve got a problem,” one rival exec said.

 

Quelle: http://variety.com/2013/film/news/box-office-jack-the-giant-slayer-climbs-toward-soft-22-mil-1200002055/

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jau, anscheinend noch schlechter als die schlechtesten Prognosen... :-(

 

allerdings ist er wohl ein Hit in Russland und China und dem Rest in Asien, so dass das Studio davon ausgeht weltweit die Kosten wieder reinzukriegen.

 

Warum der in den Ländern mehr ankommt als in USA? Merkwürdig... denke mal in denen hat er auch kein OZ Problem... OZ erscheint mir sehr amerikanisch zu sein, was die Bekanntheit und Popularität angeht.

 

So oder so, einen solch teuren Film im März und direkt neben OZ zu starten, erschien mir schon immer finanzieller Selbstmord.

Denke Ende April ala MATRIX wär besser gewesen...

 

nun ja... das haben sie nun davon.

 

Hätt jetzt aber gedacht, Hoult zieht nach WARM BODIES ein wenig...

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cleverer is da erst OZ dann Jack... andersrum wars auf jeden Fall bescheuert... aber wer weiss, vvielleicht sagen sich die Kids nach OZ "ach ich will noch mehr Fantasy, geh ich eben in JACK"... aber dass ein Film sich nach einem schlappen Start hält ist seeeeeeehr selten...

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